گذری بر زندگی شهید دانش‌آموز قاسم یحیایی

ساوه (پانا) - شهید قاسم یحیایی از جمله شهدای دانش‌آموز شهرستان ساوه است که در دفاع مقدس به مقام شهادت نائل آمد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی شهید دانش‌آموز قاسم یحیایی

شهید قاسم یحیایی در دهمین روز از اولین ماه بهاری سال ۱۳۵۰ در روستای باغ شیخ شهرستان ساوه به دنیا آمد. در خانواده‌ای شش‌نفره بزرگ شد و برای یادگیری‌ خواندن و نوشتن راهی مدرسه شد تا بتواند قرآن را قرائت کند.

از ۱۵ سالگی عضو بسیج انقلاب اسلامی ‌شده بود و در بسیج اقدامات و فعالیت‌های متعددی انجام می‌داد؛ با داشتن سن کم اهداف بزرگی در سر داشت و یکی از این اهداف راه‌یابی به جبهه بود که به دلیل سن کم تا آن زمان موفق نشده بود به آنجا راه یابد، اما می‌دانست، خواستن توانستن است؛ شهید یحیایی در نوجوانی به آرزویش رسید و وقتی رضایت‌نامه خانواده‌اش را در دست گرفت سر از پا نمی‌شناخت. از همان لحظه پیدا بود که همسفر فرشته‌ها تا عرش خدا خواهد بود.

از طریق سپاه به جبهه جنگ راه پیدا کرد او در جبهه تک‌تیرانداز گردان روح‌الله (قدس سره) و از لشکر 71 روح‌الله (قدس سره) بود و به خوبی وظیفه‌اش را انجام می‌داد، یک ماه در جبهه‌های جنگ حضور داشت که منافقان از جبهه غرب با خیال خام حکومت در ایران با پشتیبانی ارتش بعث عراق هجوم آوردند و قاسم به همراه هزاران جوان بسیجی ایرانی راه را بر آنان سد کردند و سرانجام قاسم یحیایی در مقابله با منافقان در عملیات مرصاد در اسلام‌آباد غرب به شهادت رسید.

شهادت‌ بالاترین‌ نعمت‌ خداوند به عاشقان است، چرا که قاسم ۱۷ ساله در ششم مردادماه سال ۱۳۶۷ به بالاترین نعمت خدا پیوست و در زادگاهش‌‌ به‌‌ خاک سپرده شد؛ احترام به پدر و مادر، رعایت ادب در مقابل بزرگان از ویژگی‌های بارز شهید به شمار می‌رفت.

با ضدانقلاب‌ها برخورد جدی و قاطعانه‌ای داشت و از خط رهبری امام خمینی همیشه پشتیبانی‌می‌کرد و همواره به اطرافیان سفارش می‌کرد که از رهبر انقلاب پیروی کنید و در همه حال یار و یاور امام باشید.

دانش‌‌آموز خبرنگار: کوثر اصلاحچی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار