دبیر ستاد همکاری‌ حوزه و آموزش و پرورش:

پیوند «مسجد، مدرسه و خانواده» در ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش دنبال می‌شود

قم (پانا) - دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت پیوند «مسجد، مدرسه و خانواده» از برنامه‌هایی است که در کمیسیون‌های ستاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۴۴۰۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیوند «مسجد، مدرسه و خانواده» در ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش دنبال می‌شود

حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در پانزدهمین اجلاسیه سالانه هم‌اندیشی ستاد همکاری‌ در قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز کرمان، اظهار کرد: آموزش عمومی در جامعه از بدو تاسیس حوزه‌های علمیه بوده است.

وی با بیان اینکه همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم، تصریح کرد: با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد که مورد تاکید و مقبول مقام معظم رهبری نیز است.

نیکزاد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هر دو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه با توجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ۵ ساله با تمام کاستی‌هایی که داشت انجام شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات این برنامه طرح امین و احداث مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه بوده است.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد: برنامه پیوند مسجد، مدرسه و خانواده یکی از برنامه‌هایی است که در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ در این طرح باید دانش آموز به گونه‌ای به مسجد متصل شود که دانش آموز در ساعت غیر از مدرسه نیز در مسجد حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه ورود حوزه به آموزش و پرورش باید با حفظ شأنیت طلبگی باشد، عنوان کرد: همچنین نباید ارتباط طلابی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند با حوزه قطع شود.

نیکزاد با اشاره به به اجرای طرح حضور، خاطرنشان کرد: آشنایی دانش آموزان و خانواده‌ها با سیستم، ساختار و مفاخر حوزه‌های علمیه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار