هندبال قهرمانی مردان آسیا؛ ایران - نیوزیلند، فردا

تهران (پانا) - تیم ملی هندبال مردان کشورمان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا با نیوزیلند دیدار می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۴۰۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هندبال قهرمانی مردان آسیا؛ ایران - نیوزیلند، فردا

‌به گزارش‌ فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال مردان کشورمان که در گروه B بیست و یکمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار دارد، فردا، جمعه، ۲۲ دی، در نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی این مسابقات، با تیم کمتر شناخته شده نیوزیلند دیدار می‌کند.

‌تیم ملی هندبال کشورمان تاکنون ۱۵ بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته که برنز مسابقات ۲۰۱۴ بحرین که با شکست امارات با نتیجه ۲۳-۲۹ به دست آمد، بهترین رده هندبال ایران در این رقابت‌هاست.

‌هندبال ایران همچنین در سال‌های حضور خود در این مسابقات ۳ رده چهارمی در سال‌های ۲۰۰۵ تایلند، ۲۰۰۷ ایران و ۲۰۲۲ عربستان، ۵ رده پنجمی در سال‌های ۲۰۰۰ ژاپن، ۲۰۰۲ ایران، ۲۰۱۱ عربستان، ۲۰۱۶ بحرین و ۲۰۱۸ کره جنوبی، یک رده ششمی در مسابقات سال ۲۰۲۰ کویت، دو رده هفتمی در بازی‌های ۲۰۰۴ قطر و ۲۰۰۹ لبنان، دو رده هشتمی در بازی‌های ۱۹۸۹ چین و ۱۹۹۱ ژاپن و همچنین یک رده نهمی در مسابقات ۱۹۹۳ بحرین را در کارنامه خود ثبت کرده است.

‌ایران با تنها برنز خود در رده هشتم جدول توزیع مدال‌ها در ادوار مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد.

‌کره‌جنوبی با ۹ طلا، ۴ نقره و یک برنز پرافتخارترین تیم قاره کهن است.

‌قطر با ۵ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، کویت با ۴ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز، ژاپن با ۲ طلا، ۵ نقره و ۵ برنز در رده‌های دوم تا چهارم جدول توزیع مدالی قرار دارند.

‌بحرین با ۵ نقره و یک برنز، چین با ۲ نقره و ۲ برنز و عربستان با ۴ برنز در جایگاه‌های پنجم، ششم و هفتم قرار دارند.

‌نیوزیلند تاکنون دو بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشته که در این دو حضور یکبار رده چهاردهم در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۸ کره‌جنوبی و یکبار نیز رده سیزدهم در مسابقات ۲۰۲۰ کویت را کسب کرده است.

‌بحرین ۳ بار در سال‌های ۱۹۹۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ میزبان قهرمانی آسیا بوده و رقابت‌های قهرمانی امسال نیز به میزبانی این کشور برگزار می‌شود.

‌دیدار تیم ملی هندبال ایران با نیوزیلند فردا، جمعه، از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت کشورمان در ورزشگاه «خلیفه اسپورت هال» برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار