رتبه برتر کشوری جشنواره خوارزمی:

حس رقابت بین دانش‌آموزان آنها را برای شرکت در پژوهش ها ترغیب می‌کند

بیرجند (پانا) - یکی از دانش‌آموزان بیرجندی که در محور زبان و ادبیات فارسی حائز رتبه برترکشوری شده بود گفت حس رقابت بین دانش‌آموزان آنها را برای شرکت در پژوهش‌ها ترغیب می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حس رقابت بین دانش‌آموزان آنها را برای شرکت در پژوهش ها ترغیب می‌کند

امیرصدرا خزاعی، دانش آموز دبیرستان شهید بهشتی شهرستان بیرجند که در بخش زبان و ادبیات فارسی مقام دوم کشوری در جشنواره خوارزمی را کسب کرده است عنوان کرد: ما دانش آموزان آینده سازان کشور هستیم و باید در زمینه های مختلف بخصوص پژوهش تلاش کنیم تا بتوانیم ایرانی همیشه پیروز را بسازیم.

وی گفت: امسال رتبه دوم کشوری محور زبان و ادبیات را کسب کردم و سال گذشته در محور آزمایشی به همراه هم گروهی خود برگزیده کشوری شدم و چون رقابت علمی آنجا را دیدم خیلی به نظرم جذاب بود و تصمیم گرفتم در محور ادبیات شرکت کنم.

وی ادامه داد: روند جشنواره اینگونه بود که تصویری را به ما می دادند که این تصویر پیامی داشت و ما باید در مورد آن انشا می نوشتیم و در مرحله کشوری ما را با استان های دیگر گروه بندی کردند و باید گروهی یک انشا می نوشتیم و بخشی از امتیازهایی که به ما می دادند مربوط به این بخش بود و باید مشخص می کردیم که هر بخش از انشا را چه کسی نوشته است.

خزاعی اضافه کرد: از نظر من ایجاد کردن جو مطلوب و امن، خصوصا حس رقابت بین دانش آموزان می تواند آنها را برای شرکت در پژوهش ها ترغیب کند و درصد موفقیت دانش آموزان را بالا ببرد.

وی یادآوری کرد: ارتقا دادن کسب و کارهای پژوهشی و تولید محصول جدید می تواند باعث مشارکت بیشتر دانش آموزان در کارهای پژوهشی شود.

وی در پایان با تشویق دانش آموزان به شرکت در جشنواره های مختلف اظهار کرد: دانش آموزان باید ضمن آشنا بودن با مسائل و موضوعات ایران و جهان، سراغ علوم و مهارت های نوین رفته و دست به نوآوری های تازه زده و برای سنجش خود در جشنواره های مختلف علمی، حضور پیداکرده و افتخار آفرینی کنند.

خبرنگار دانش آموز: کوثر یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار