رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

معلمان باید پیش‌قراول علم و دانش روز باشند

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت معلمان باید پیش‌قراول علم و دانش روز باشند و کار حساس تعلیم و تربیت را با دانش کافی و حساسیت بالا دنبال کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان باید پیش‌قراول علم و دانش روز باشند

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در همایش نومعلمان تمدن‌ساز استان اردبیل، معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: معلمانی که امروز در آغاز راه خدمات در نظام آموزشی کشور قرار گرفته‌اند، باید مجهز به دانش و علم روز باشند.

وی خواستار تعریف یک تصویر روشن از آینده کاری خود از سوی معلمان تازه استخدامی شد و بیان کرد: سرعت تحول و تولید دانش امروزه خیلی بالا رفته است و اگر معلم پیش‌قراول دانش و علم نباشد و از دانش‌آموز خود عقب بیفتد، نخواهد توانست رسالت خود را ایفا کند و ویژگی معلمی را از دست خواهد داد.

معاون وزیر آموزش وپرورش عقب افتادن معلمان از دانش‌آموزان در تحولات علم و دانش روز را موجب وارد آمدن خسارت به نظم تعلیم و تربیت کشور دانست و اظهار کرد: معلمان باید با علوم و فنون جدید آشنا باشند و به عنوان افسر و راهنمای تربیتی و آموزشی کشور، چند قدم از دانش‌آموزان جلوتر حرکت کنند.

عبدی اضافه کرد: امروز معلمان باید علاوه بر ایفای وظیفه آموزش و تربیت نسل جدید، برای آینده نیز حرفی برای گفتن داشته باشند و جلوتر از دانش‌آموزان خود حرکت کرده و از بعد معنوی و تربیتی نیز جلوتر از دانش‌آموزان و راهنمای آنها باشند.

وی تاکید کرد: معلم مواجب بگیر صرف دولت نیست و هر کسی تنها نگاه شغلی به این کسوت مقدس داشته باشد، به بیراهه رفته و بازنده است.

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز خواستار تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به دانش‌آموزان توسط معلمان شد و گفت: امروز مردم فرزندان خود را به عنوان نسل جدید انقلاب به ما معلمان سپرده‌اند و ما باید امانتدارانه آنها را آموزش داده و تربیت کنیم.

وی نسل جدید را افرادی باهوش و دارای نگاه متفاوت و دقیق عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان، امروزه نگرش متفاوت و تیزبینی به جامعه و تحولات آن دارند و معلمان باید نقشه راه برای تربیت این نسل را مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال کنند.

صفری هدف از تدریس و آموزش در مدارس را تربیت نسلی آگاه و با نگاه به اهداف متعالی برای ایران اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، معلمان باید با نگاه جهادی و تبیینی، اهمیت و چرایی آموزش و تعلیم و تربیت را تشریح کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش معلمان در تحکیم بنیان خانواده، رونق اقتصادی جامعه، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد تحول در جامعه از طریق تربیت نسلی پویا و آگاه و متکی به دانش گفت: معلم امروز به کلید تحول کشور تبدیل شده است.

صفری افزود: برای ایفای این نقش مهم، برنامه توانمندسازی معلمان در ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین و در تراز اهداف متعالی انقلاب اسلامی از سوی آموزش و پرورش دنبال می‌شود و یکی از راه‌های همین توانمندسازی نیز برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان است.

وی رسیدن به هدف ایران قوی را منوط به داشتن دانش‌آموز قوی، کلاس قوی، معلم قوی و مدرسه قوی دانست و بیان کرد: کسب اقتدار، اثربخش ترین وجه نظام آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خواستار شکل‌گیری کلاس اثربخش در ساحت‌های آموزشی و تربیتی شد و گفت: معلم می‌تواند با تربیت و آموزش درست و هدفمند، نظام آموزشی را قوی و کارآمد کند.

صفری در ادامه با اشاره به کمبود حدود یک هزار و ۷۰۰ معلم در استان اردبیل و پایین بودن جدی فضای آموزشی در این استان اظهار کرد: برای تامین این کمبودها باید مجاهدانه تلاش کنیم.

گفتنی است در این آیین ۸۰۰ نفر از معلمان جدید و تازه استخدام شده که از اول مهرماه امسال فعالیت خود را در کلاس‌های درس آغاز کرده‌اند، با برگزاری مراسم تحلیف، برای پیگیری امور آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان سوگند یاد کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار