پیش‌بینی بارش برف و باران و لغزندگی جاده‌های استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل هواشناسی اردبیل گفت لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها و بارش برف و باران در برخی از مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۹۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی بارش برف و باران و لغزندگی جاده‌های استان اردبیل

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا قبل از ظهر روز چهارشنبه (۲۰ دی) نسبتاً پایدار خواهد بود؛ ضمناً با توجه به تداوم جریانات جنوبی به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان شاهد وزش باد (تند تا گاهی نسبتاً شدید) خواهیم بود؛ البته لازم به ذکر است که طی بعدازظهر روز چهارشنبه وزش باد خزری در مناطق شمالی قابل ملاحظه و گاهی نسبتاً شدید می‌شود.

وی افزود: اما از عصر چهارشنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه‌ ناپایداری به استان، ضمن کاهش دمای هوا و افزایش ابرناکی، رخداد مه و کاهش دید افقی، پایین آمدن کف ابر (با احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل)، لغزندگی و یخبندان سطح جاده و بارش برف و باران در برخی از مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: عمده فعالیت سامانه‌ بارشی در نواحی جنوبی انتظار می‌رود؛ بارش‌ها در نوار شمالی استان غالباً به شکل بارش پراکنده باران، در نواحی مرکزی و جنوبی ابتدا بارش‌ها به شکل بارش خفیف باران و سپس با کاهش محسوس دمای هوا از اواخر وقت چهارشنبه به شکل بارش خفیف برف است.

کوهی ادامه داد: از ظهر جمعه هفته جاری مجدداً جریانات در استان جنوبی می‌شود؛ بارش باران و برف در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان در روزهای جمعه و شنبه (۲۳ دی) دور از انتظار نیست.

به گفته وی، هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان اردبیل صادر شده و از شنبه شب سامانه‌ بارشی دیگری استان را در برمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار