مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کرد:

نیاز کشور به سند جامع نمایشگاهی

چهارمین نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت ۲۰ تا ۲۳ دی در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب با تاکید بر نیاز کشور به سند جامع نمایشگاهی از برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، خبر داد و اظهار کرد در این دوره از نمایشگاه از موتورسیکلت‌های جدید برقی رونمایی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نیاز کشور به سند جامع نمایشگاهی

عباس تقدسی‌نژاد با اشاره به چهارمین دوره نمایشگاه موتور و دوچرخه در نمایشگاه شهر آفتاب که مقرر شده ۲۰ لغایت ۲۳ دی سال جاری برگزار شود، گفت: سال گذشته این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شد و رکورد بازدید مردمی نمایشگاهی در سطح کشور شکسته شد.

وی افزود: امسال نیز چهارمین نمایشگاه با وسعت بیشتر و صددرصد رشد نسبت به سال گذشته و در فضای بیش از ۳۰ هزار متر مربع و با حضور ۱۲۰ شرکت و بیش از ۴۰۰ برند در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

تقدسی‌نژاد با بیان اینکه شعار نمایشگاه شهر آفتاب برگزاری نمایشگاه‌های موضوع محور و حل مشکلات است، افزود: ما بنا داریم در هر نمایشگاه حداقل یک مشکل کشور را برطرف کنیم و نمایشگاه در این حوزه تاثیرگذار باشد.

وی همچنین به تنظیم سند جامع نمایشگاهی اشاره کرد و افزود: ما نیاز به یک سند جامع نمایشگاهی در کشور داریم و باید تمام برنامه‌ها در حوزه نمایشگاهی بر مبنای این سند باشد. چرا که ما طی سنوات گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه‌های تکراری بوده‌ایم و این سند جامع می‌تواند این موارد و مشکلات را مرتفع کند.

مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت می‌تواند اثرات خوبی را در پی داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مشکلات کلانشهر شهر تهران موضوع آلودگی هواست و چنانچه ما به سمت موتورسیکلت‌های برقی برویم می‌توانیم این مشکل را در سطح کلانشهرها و بویژه تهران مرتفع کنیم.

تقدسی‌نژاد ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این دوره به دنبال آن هستیم راه‌اندازی خانه نمایشگاهی در سطح کشور است. همچنین در حال حاضر تعامل خوبی فی ما بین شهرداری تهران و سایر مجموعه‌های مرتبط با نمایشگاه شکل گرفته و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.

مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب تقویت نمایشگاه شهر آفتاب را مهم ارزیابی کرد و گفت: این موضوع ما را می‌تواند در مسیر صنعتی شدن نمایشگاه‌ها کمک کند. چرا که نمایشگاه شهر آفتاب ظرفیت و پتانسیل خوبی را در برگزاری نمایشگاه‌ها دارد.

وی اظهار کرد: در بهمن ماه نیز نمایشگاه خودرو در محل شهر آفتاب برگزار می‌شود و ما می‌توانیم در قالب این نمایشگاه گفتمان‌سازی جدی را برای حل مسئله خودرو با توجه به همکاری شهرداری و دولت داشته باشیم.

تقدسی نژاد همچنین به استفاده از ظرفیت‌های شرکت های دانش‌بنیان در بحث نمایشگاهی اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت باید به نحو مطلوب در این حوزه استفاده کرد. نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه در این دوره در فضایی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با حضور ۱۲۰ شرکت و بیش از ۴۰۰ برند برگزار خواهد شد.

مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ دی ماه در محل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: برگزاری این نمایشگاه با توجه به نیاز کشور جهت نوسازی ناوگان موتورسیکلت بسیار مهم است و بر اساس آمار در حال حاضر ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که ۹ میلیون از این تعداد شرایط استاندارد را ندارند و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند جهت نوسازی موتورسیکلت‌ها موثر باشد. در این دوره از نمایشگاه شاهد رونمایی از موتورسیکلت‌های جدید برقی خواهیم بود.

موتورسیکلت‌های فرسوده ۱۰ برابر موتور سیکلت نو آلایندگی دارند

سیدمحمدمهدی میرزایی قمی، مدیر عامل کنترل کیفیت هوای تهران گفت: یک موتورسیکلت فرسوده نسبت به یک موتورسیکلت جدید ۱۰ برابر و نسبت به یک خودرو سواری یورو ۵، ۱۳ برابر آلودگی دارد.

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند سد محکمی که برای استفاده و ترویج موتورسیکلت برقی وجود دارد را از بین ببرد.

وی عنوان کرد:‌ موتورسیکلت‌های برقی چه موتورسیکلت‌های کاربراتوری به عنوان مدلی از حمل و نقل هستند و نمی‌توان آن را انکار کرد. بر اساس مطالعات انجام شده سهم موتورسیکلت‌ها در جابجایی‌ها ۱۳ درصد است که قاعدتا با توسعه افزایش موتورسیکلت‌ها این میزان افزایش هم پیدا کرده است.

وی افزود: این آمارها نشان می‌دهد که ما باید حتما درخصوص موتورسیکلت‌ها و این مد از حمل و نقل برنامه‌ریزی مدون و دقیقی داشته باشیم و اگر این کار انجام نپذیرد در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

میرزایی قمی درخصوص دلایل افزایش موتورسیکلت در شهر تهران گفت: از دلایل آن می‌توان به تفاوت قیمت موتورسیکلت‌ها نسبت به قیمت خودرو اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل آن سهولت دسترسی و زمان رسیدن به مقصد است. این عوامل باعث می‌شود که استفاده از موتورسیکلت در سطح شهر تهران افزایش پیدا کند و همانطور که گفته شد باید برای این نوع مد از حمل و نقل برنامه‌ریزی دقیقی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش آلودگی هوا هستند، گفت: بر اساس مطالعات و سیاهه انتشار سال ۹۶، ۲۱.۳ درصد از سهم آلایندگی گازی و ۱۰.۱ درصد ذرات معلق در حوزه آلودگی هوا مربوط به موتوسیکلت‌هاست و سهم آلایندگی موتورسیکلت‌ها با توجه به تعداد آنها در آینده بیشتر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده در شهر تهران تصریح کرد: یک موتورسیکلت فرسوده نسبت به یک موتورسیکلت جدید ۱۰ برابر بیشتر آلایندگی دارد همچنین یک موتورسیکلت فرسوده نسبت به یک خودرو سواری یورو ۵، ۱۳ برابر آلودگی دارد. با توجه به این موارد باید اقدامات لازم در جهت نوسازی موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به آلودگی هوا برقی‌سازی حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است، به‌طوری‌که بر اساس توافق صورت گرفته در سفر اخیر شهردار تهران به چین قرار است ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی وارد شهر تهران شود و موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده شوند.

میرزایی قمی در پایان با اشاره به اینکه مهمترین و اصلی‌ترین طرح در حوزه موتورسیکلت‌های برقی طرح «سوآپ» است، تصریح کرد: در این طرح تمامی زوایا برای جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های فرسوده و کاربراتوری دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار