معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی:

هم‌فکری و تعامل دستگاه‌ها در تبیین امربه‌معروف مؤثر خواهد بود

مشهد(پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی گفت هم‌فکری، هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌ها در تبیین و ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قطعاً مؤثر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۳۹۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هم‌فکری و تعامل دستگاه‌ها در تبیین امربه‌معروف مؤثر خواهد بود

محمود رضایی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در حاشیه جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: زمانی که دانش‌آموز مسائلی درباره امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در مدرسه فرامی‌گیرد، قطعاً نقش و تأثیرگذاری آن را در خانواده خواهیم دید.

وی افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی در مدارس توسط کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

رضایی ادامه داد: همان‌طور که ما به مدرسه به‌عنوان یک کانون تحول اشاره داریم، طرح محله، مسجد و مدرسه یک گام مؤثر برای تقویت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروزه فضا فضای رسانه‌ای است و سواد رسانه‌ای اهمیت بسیاری دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ذکر کرد: آنچه که می‌تواند به ما کمک بسیاری کند، طرح شبکه‌سازی ستاد و شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است. شبکه‌سازی و ارتباطی که ستاد و شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌توانند باهم داشته باشند، نقش بسیار مؤثری خواهد داشت. هم‌فکری، هم‌افزایی و تعامل با سایر دستگاه‌ها و نقشی که سایر دستگاه‌ها در این زمینه خواهند داشت قطعاً مؤثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: ازآنجایی‌که همه ما در نظام اداری فعالیت می‌کنیم باید مصادیق امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را نهادینه کنیم. باید کیفیت‌بخشی شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بررسی کنیم تا ببینیم چه اقداماتی باید انجام دهیم که شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تأثیرگذارتر و مؤثرتر شوند و قطعاً این بررسی کمک شایانی به ترویج و تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خواهد کرد.

خبرنگار پانا: محدثه رأفتی خداپرست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار