توزیع شیر رایگان برای ۱۶ هزار دانش‌آموز ابتدایی شیروان

شیروان (پانا) - رئیس آموزش و پرورش شیروان گفت ۱۶ هزار دانش‌آموز ابتدایی شهری و روستایی شهرستان از نعمت شیر مدارس بهره‌مند شدند.

کد مطلب: ۱۴۳۸۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
توزیع شیر رایگان برای ۱۶ هزار دانش‌آموز ابتدایی شیروان

فرامرز شجاعی بیان کرد: تعداد ۱۶ هزار دانش آموز ابتدایی در مناطق شهری و روستایی شیروان مشغول به تحصیل هستند که در ۳۰۰ آموزشگاه ابتدایی، ۸۷ هزار پاکت شیر برای آنها توزیع شد.

رئیس آموزش و پرورش شیروان عنوان کرد: شیر به عنوان کامل‌ترین غذای طبیعی همواره مورد توجه بشر بوده است. این در حالی است که شواهد تاریخی حداقل از ۶۰۰۰ سال قبل نشانه‌های غیرقابل انکار استفاده برنامه‌ریزی شده از شیر را نشان می‌دهد و طرح شیر مدرسه، تقویت شاخص سلامتی جامعه است.

شجاعی گفت: در عصر فعلی بخش مهمی از هرم‌های غذایی تایید شده توسط سازمان‌های غذا و داروی کشورها و نیز سازمان‌ بین‌المللی فاو به شیر و فرآورده‌های آن اختصاص دارد. بی شک یکی از برنامه‌های مهم تاثیرگذار و گسترده در مورد ترویج مصرف شیر، طرح توزیع شیر در مدارس است.

وی طرح شیر مدرسه را شامل دو هدف دانست و گفت: اولین هدف ایجاد عادت و رفتار ماندگار در کودکان برای استمرار مصرف شیر از کودکی تا بزرگسالی و سالمندی است و دومین هدف اطمینان از دریافت کافی مواد مغذی مورد نیاز رشد کودکان به ویژه کفایت دریافت کلسیم است که در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی از اهمیت ویژه برخوردار است.

خبرنگار: غلامرضا مینا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار