مدیر آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:

برنامه هر دانش‌آموز یک مهارت زمینه ورود بچه‌ها به عرصه ابتکار و خلاقیت است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی گفت اگر در مدارس ابتدایی فعالیت‌هایی همچون جشنواره علمی‌ پژوهشی  جشنواره‌خوارزمی را آغاز کنیم، دانش‌آموزان هنگامی که به دوره متوسطه پا بگذارند پیشران خود می‌شوند و نیاز به فعالیت و تلاش‌ زیاد، برای آشنا کردنشان با این عرصه‌ها نیست.

کد مطلب: ۱۴۳۸۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه هر دانش‌آموز یک مهارت زمینه ورود بچه‌ها به عرصه ابتکار و خلاقیت است

سید امیر شوشتری در حاشیه‌ جلسه اعلام نتایج کشوری جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانش آموزی بیان کرد: الحمدلله در استان خراسان رضوی برنامه‌ هر دانش‌آموز یک مهارت را آغاز کرده ایم که این برنامه‌ها زمینه ساز بسیار خوبی برای دانش‌آموزان است تا در عرصه‌های ابتکار خلاقیت وارد شوند.

وی با اشاره بر معلمان گفت: همکاران عزیز می‌توانند دانش‌آموزان را متبلور کنند و به رشد و ترقی دانش‌آموزان کمک‌ کنند تا بتوانند در دوره های بعد توانمندی‌ها و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی افزود: در تقابل شدید بین اینکه بیشتر سراغ با تجربه‌ها برویم یا نیروهای پرانرژی جوان ، قطعا اعتقاد راسخ داریم به اینکه تلفیق انرژیِ بسیار ارزشمند و گوهربار جوانی با توان و تجربه‌های همکاران پیش‌کسوت می‌تواند قدرت بسیار زیادی را تولید کند و این دو اگر باهم ترکیب شوند ، می‌تواند به سریع تر طی کردن این عرصه‌ها کمک کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی گفت: ما تجربه و علم مورد نیاز را داریم که می‌توانیم آن را ارتقاء ببخشیم از طرفی دانش‌آموزان مستعد فراوانی در اختیار داریم و شاهد این هستیم که نسل‌های آینده قطعا توانمندتر و با استعداد بیشتری نسبت به نسل‌های قبل هستند.

شوشتری ادامه داد: نیاز به امکانات و برنامه‌های دیگری هست که در اثنای برنامه هایی همچون جشنواره‌ها نهفته است و باید از این فرصت بیشترین بهره را داشته باشیم ؛ لذا نیازمند یک بستری هستیم تا ضمن تعریف راهبرد های خود ؛ الویت‌ها را کاملا سامان ببخشیم و هدفگذاری کنیم تا بتوانیم از هر فرصت‌ خود بهره ببریم.

وی افزود: ما نسبت به حدیث گوهر بار امام جعفر صادق (ع) که می‌فرمایند: اگر دانش به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان ها آرام گیرد مردانی از قوم فارس به آن دست میابند ؛ مسئولیت داریم و باید خود را در شان آن حدیث قرار دهیم از این رو ما شاهد گام‌ها ، قلم‌ها و پله‌های میانی این دوره هستیم و به امیدخدا به قله این علوم خواهیم رسید و دنیا شاهد است که ایران اسلامی عرصه های بزرگی را می‌پیماید.

دانش‌آموزان خبرنگار: الناز حسینی ، زهرا زراعت‌کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار