قالی‌بافی هنری ارزشمند و اصیل در استان مرکزی/فیلم

اراک(پانا) - با هنرمندی زنان روستایی استان مرکزی زنجیره تولید هنر اصیل قالی‌بافی به تکامل رسیده و ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

کد مطلب: ۱۴۳۸۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
قالی‌بافی هنری ارزشمند و اصیل در استان مرکزی/فیلم

فرش دستبافت ایرانی از دیرباز جایگاه ویژه در اقصی نقاط دنیا داشته و به نوعی نماد هنر کشور ایران است و برترین قالی‌های دستبافت جهان متعلق به ایران است؛ فرش ایرانی آینه تمام نمای فرهنگ، اصالت و هنر ایرانی است و این هنر اصیل طی اعصار پیشین با هنر دست بافندگان و به وسیله فرهنگ ایرانی زنده نگه داشته شده است و ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی به ویژه در روستاهای ایران به وجود آورده که استان مرکزی هم از این قاعده مستثنی نیست.

فرش بافی ضمن اصالت و قدمت هر روز استقبال بیشتری را میان ملل و فرهنگ‌های مختلف پیدا می‌کند؛ ایرانیان همواره به استفاده از فرش‌های دستباف در منازل خود رغبت نشان داده‌اند و سعی کرده‌اند با استفاده از این هنر بی‌نظیر، زیبایی و گرمای بیشتری را به منازل خود ببخشند.

فرش دستباف استان مرکزی هم در سال های نه چندان دور از رشته های اقتصادی مهم استان مرکزی بود و از نظر درآمدزایی و ارزش افزوده و مصادیق هنری در عرصه تولید و اقتصاد کشور و به ویژه استان مرکزی نقش آفرین بوده است.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار