دبیر تربیت‌بدنی اهل ارومیه:

نقش معلمان زن در تربیت دانش‌آموزان ستودنی است

ارومیه (پانا) - دبیر تربیت بدنی منطقه صومای ارومیه گفت همه می‌دانند که معلمان نقش عمده‌ای در تربیت دانش‌آموزان دارند معلمانی که می‌کوشند تفاوت‌های فردی بچه‌ها را در نظر بگیرند، در شکوفایی استعدادهای بچه‌ها نقش بسزایی دارند.

کد مطلب: ۱۴۳۸۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش معلمان زن در تربیت دانش‌آموزان ستودنی است

فاطمه حسنی معلم روستایی مدرسه گنگچین منطقه صومای ارومیه در گفت‌وگو با پانا به آثار رفتاری معلمان در کلاس درس اشاره کرد و گفت: ثبات هیجانی معلم‌ها آثار روانی مثبتی روی دانش‌آموزان دارد. ثبات شخصیتی و رفتاری معلم‌ها، محیط کلاس را قابل‌ پیش‌بینی می‌کند و اضطراب بچه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی معلم را محرم اسرار دانش آموزان خواند و اظهار کرد: وقتی دانش‌ آموزی در مورد مشکلاتش با معلم صحبت می‌کند، خوب است معلم به او توجه کند و زمان در اختیارش بگذارد، اما بهتر است ادامه این ارتباط را به مشاور واگذار کند، در غیر این صورت ایجاد رابطه ویژه با دانش‌آموز ارتباط معلم - دانش‌آموز را متفاوت و گاهی دستور پذیری دانش‌آموز را کم می‌کند.

دبیر تربیت بدنی منطقه صومای ادامه داد: شغل معلمی، یکی از شغل‌ های با اهمیت جامعه است که نقش مهمی در تربیت و آموزش فرزندان ایفا می‌کند. این شغل تنوع زیادی دارد و با توجه به روحیات و علایق هر فرد، انگیزه معلم شدن می‌تواند متفاوت باشد. با این وجود، مزایای شغل معلمی نسبت به معایب آن خیلی بیشتر است.

حسنی بیان کرد: اگر دقت کرده باشید، چه در زمان‌ های گذشته و چه حال، افراد فهمیده و متدین، همیشه برای معلمان ارزش و احترام خاصی قائل بوده‌اند. البته قابل ذکر است که هر حرفه‌ای را افرادی بهتر درک می‌کنند که نسبت به نقش اجتماعی آن شغل در جامعه به شناخت کافی رسیده باشند.

وی تاکید کرد: یک معلم با توجه به حوزه کاری که در آن فعالیت می‌کند، با جوانان و نوجوانان با نشاط و پرانرژی در ارتباط است. از آن‌ جایی که ذهن جوانان سرشار از انرژی و شور و نشاط است، باعث می‌شود معلم هم دارای حس امید به زندگی، نشاط و شادابی شود.

وی افزود: این شغل از مزیت‌‌های بسیاری برخوردار است. داشتن روحیه‌ شاد و پرانرژی، برانگیختن فعالیت ذهنی معلم و داشتن تعطیلات تابستانی از مزیت‌های این شغل به شمار می‌آید. البته این شغل دارای معایبی مانند محدودیت شغلی، اجتماعی و کرداری نیز است.

دانش آموز خبرنگار: ثنا گلزاریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار