آموزگار پایه ششم دبستان حضرت زهرا(س)‌یک رودهن:

معلمان زن، اهداف تعلیم و تربیت  را در کلاس با فطرت پاک مادرانه پیش می‌برند

رودهن (پانا) - آموزگار رودهنی اعلام کرد معلمان زن، مادرانی هستند که با فطرت مادرانه خود، اهداف تعلیم و تربیت را صمیمانه و ماهرانه پیش‌می‌برند و موفقیت دانش‌آموزان، چشم‌انداز همیشگی آنان است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان زن، اهداف تعلیم و تربیت  را در کلاس با فطرت پاک مادرانه پیش می‌برند

فائزه‌سادات‌ موسوی‌ایرائی، آموزگار پایه ششم دبستان حضرت‌زهرا‌(س) یک رودهن، در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «یک زن در جامعه‌اسلامی در جنبه‌های مختلفی مانند علم و دانش، فعال و پیشرو است. اسلام نیز برای زنان جایگاه ویژه‌ای قائل شده است. زنی که در مکتب قرآن تربیت شده‌، باعث پیشرفت و تعالی جامعه می‌شود و به همین دلیل، این زن به تمامی ارزش‌های متعالی انسانی مجهز بوده و توانایی و مهارت تربیت را پیدا می‌کند و از این‌ جایگاه افراد جامعه را هدایت می‌کند و باعث موفقیت و تکامل و تعالی جامعه در معنای گسترده می شود.»

این آموزگار بیان کرد: «رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند، با اشاره به عمومیت حدیث "مَن اَصبَحَ لا یَهتَمُّ بِاُمورِ المُسلمینَ فَلَیسَ بِمُسلِمٍ" و عدم اختصاص آن به جنس مذکر، توجه کردن به امور مسلمانان، جامعه اسلامی و مسائل جهانی را وظیفه انسانی همه افراد اعم از زن و مرد می‌دانند. از این رو حضور زن را در تمام عرصه‌های اجتماعی و حتی در میدان‌های جهاد خالی از اشکال می‌دانند و می‌فرمایند: زنانی که بتوانند و مایل باشند می‌توانند در میدان‌های جهاد نیز حضور پیدا کنند. قطعا وقتی رهبر عزیزمان اینگونه درباره ارتقا و جایگاه والای مقام زن صحبت می‌کنند باید نقش زن و اهمیت حضورش برایمان در جامعه محرز شود.»

وی افزود: «تناسب زیادی میان زن، مادر و معلم بودن وجود دارد، این سه نقش به قدری به هم نزدیک هستند و قرابت معنایی دارند که حتی اگر خانم معلم، مادر نباشد به صفت و غریزه فطری مادری و تربیت فرزندان می توان او را مادر دانست، چرا که او با این فطرت آسمانی وقتی در کلاس درس حاضر می‌شود مادرانه و صمیمی برای پیشرفت و موفقیت شاگردان تلاش می‌کند، زنان معلم نقش‌های چندگانه‌ای دارند که این نقش‌ها، معلمان را نه تنها میان زنان، بلکه در میان کل افراد جامعه نیز ویژه کرده است. دانش و مهارت معلمی تجربه ارتباط با کودکان و نوجوانان زیادی در مدارس، به زنان معلم کمک می‌کند تا در فرایند تربیت فرزندان خود موفق‌تر باشند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و در کلاس درس و مدرسه مادرانه، دانش‌آموزان را به چشم فرزندان خود بنگرد و همواره برای تربیت و آموزش آنان در تلاشی خستگی ناپذیر باشد.»

این آموزگار بیان کرد: «وقتی وارد کلاس می‌شوم همه دانش‌آموزان را به چشم فرزندانم می‌بینم، حس مادرانه باعث می‌شود با علاقه و عشق به کارم ادامه دهم. مادر ۳۰ الی ۴۰ دانش‌آموز بودن همت و صبری عظیم می‌خواهد اما همان حس صمیمی و فطری مادرانه مرا یاری می‌کند که در کلاس هیچوقت خسته نشوم، بلکه هر روز تلاش و همتم بیشتر شود تا دانش‌آموزانم را در مسیر پیشرفت بیشتری قرار دهم، بی شک آینده روشن همه آنان، آرزوی مادرانه هر معلمی است که همواره در دل یک معلم در جاری است.»

موسوی ایرائی در ادامه بیان کرد: «وقتی به دانش‌آموزان کمک می‌کنم، صحبت‌می‌کنم یا در جریان مشکلات آنان قرار می‌گیرم، همین حس زیبای مادرانه است که در من شکوفا می‌شود به من کمک می‌کند همین امر باعث ارتباط موثر، بهینه و کارآمد با دانش‌آموزان شده و دانش‌آموزان با علاقه و اشتیاق بیشتری وارد جریان آموزشی و یادگیری کلاس می‌شوند چون آنان هم به من به چشم مادرشان نگاه می‌کنند و همین ارتباط متقابل و دوطرفه موفقیت جریان تعلیم و تربیت را به همراه می‌آورد.»

آموزگار پایه ششم دبستان حضرت‌زهرا(س) رودهن در پایان خاطرنشان کرد: «یک معلم ابتدایی می‌تواند تاثیر زیادی در جنبه‌های مختلف تربیتی بر دانش‌آموزان بگذارد. امروزه معلم باید مشابه مربی عمل کند، یعنی تعلیم و تربیت اسلامی را در کنار هم در کلاس درس پیش ببرد. به خصوص معلمان خانم به دلیل احساس زیبای مادرانه می‌توانند به این امر بهتر جامه عمل بپوشانند. معلم نقش الگویی دارد و می تواند در عمل به دانش‌آموزان خود بیاموزد. یعنی بچه‌ها از عمل معلم خود می‌آموزند و این شاخص‌ترین اثر یک معلم بخصوص در دوران ابتدایی بر دانش‌آموزان است.»

خبرنگار دانش‌آموز: سیده سارینا حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار