معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

۴۶ هزار میلیارد ریال از تعهدات سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل محقق شده است

اردبیل(پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت از مجموع ۶۰ هزار میلیارد ریال تعهد سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل ۴۶ هزار میلیارد ریال محقق شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
۴۶ هزار میلیارد ریال از تعهدات سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل محقق شده است

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان اردبیل، در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این استان اظهار کرد: بابت اتفاقات مهمی که در سطح استان اردبیل افتاده است، از طرف دولت از مسئولان این استان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه پروژه بزرگ راه‌آهن اردبیل بیش از ۹۵ درصد پشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه حدود ۲۰ ساله با همه مشکلات مالی دولت در حال اجراست و هیچگاه معطل تامین اعتبار نمانده و قول می‌دهیم که این پروژه هیچ وقت لنگ تامین اعتبار نشود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: در بخش بزرگراه نیز تاکنون ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل ساخته شده و ۴۰ کیلومتر دیگر هم آماده بهره‌برداری شده ، در بخش راه‌های روستایی و بزرگراه‌های استان نیز اقدامات خوبی شروع شده که پیگیر اتمام عملیات اجرایی آن و تعهد ایجاد شده در استان هستیم.

منصوری با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اردبیل اهمیت بالایی دارد و حتما اعتبار مورد نیاز این پروژه را تامین می‌کنیم، تصریح کرد: تاکنون هر بار جلسه گذاشته شده، اعتبار مورد نیاز پروژه هم تزریق شده است و اگر نیاز باشد، با برگزاری جلسه دیگر، این پروژه تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه پایاب سد خداآفرین هم از نظر اقتصادی و اجتماعی کار مهمی است که در استان اردبیل شروع شده و با عنایت مقام معظم رهبری اعتبار خوبی از محل صندوق توسعه ملی به آن اختصاص یافته و این پروژه هم مشکل تامین منابع ندارد و باید زودتر عملیات اجرایی آن تکمیل شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید خود از طرح پتروشیمی اردبیل، گفت: این پروژه هم از اقدامات ممتاز در استان به شمار می‌رود که در مجموع ۸۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای آن سرمایه‌گذاری شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور آغاز عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد مسکونی در استان را کار بسیار ارزشمندی عنوان کرد و افزود: با تکمیل این واحدها، مشکل مسکن خیلی از اقشار برطرف می‌شود.

وی در ادامه آبگیری سه سد گیوی، عمارت و عنبران را پس از ده‌ها سال اتفاق مهمی عنوان کردوگفت: اجرای خط دوم انتقال گاز به اردبیل هم کار بسیار بزرگی به شمار می‌رود که با سرعت مطلوب در حال اجراست.

منصوری با اشاره به محقق شدن تعهد دولت در احداث تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهرستان پارس‌آباد، بیان کرد: به رغم این اقدام، پروژه تکمیل نشده و همه وظیفه دارند که برای تکمیل این طرح تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت عملیات احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نجف‌زاده اردبیل ،اظهار کرد: تکمیل این پروژه جزو اولویت‌های اصلی دولت در حوزه بهداشت و درمان استان به شمار می‌رود و برای تامین منابع اعتباری این پروژه تلاش می‌کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه تعیین تکلیف منابع اعتباری و جذب اعتبارات تهاتر نفت برای تکمیل این واحد درمانی رامهم دانست وافزود: تغییر شرکت مجری و سپردن عملیات اجرایی آن به شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه بیمارستان‌های کشور از جمله راهکارهایی است که دنبال می‌کنیم.

منصوری همچنین خواستار تعیین تکلیف پروژه تالار بزرگ شهر اردبیل شد و نسبت به اختصاص سهم مناسبی از ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات جدید وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های بخش آب و فاضلاب این استان وعده داد.

وی با اشاره به توزیع ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از مجموع ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته در جریان سفر اول رئیس‌جمهور به اردبیل گفت: پیگیر هستیم که سهم ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز توسط بانک‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، توزیع و پرداخت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار