معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

طرح ملی توزیع شیر رایگان در 1700 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج (پانا) - معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد طرح ملی توزیع شیر رایگان در 1700 مدرسه استان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی توزیع شیر رایگان در 1700 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

ایمان سبحان نژاد در آئین نمادین که با حضور مسوولین در دبستان دخترانه ابن سینا یاسوج برگزار شد، گفت: با اجرای طرح ملی توزیع شیر رایگان ،۷۸ هزار دانش آموز در هزار و ۷۰۰ مدرسه ابتدایی دولتی استان از نعمت شیر برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه طرح ملی توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان ابتدایی مدارس دولتی در استان های کمتر برخوردار از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۶ سال وقفه از امروز به طور رسمی آغاز شده است، گفت: در قالب این طرح، هر هفته طی دو نوبت شیر رایگان در بین جامعه هدف ما توزیع می شود.

سبحان نژاد، با بیان اینکه اجرای برنامه توزیع شیر رایگان در این مدارس با هدف ارتقا سلامت دانش آموزان ،پیشگیری از سوء تغذیه و همچنین ترویج فرهنگ مصرف شیر در بین دانش آموزان اجرا می‌شود، افزود: بنا به تاکید رئیس جمهور برای تامین امنیت غذایی و ارتقا سلامت دانش آموزان این برنامه در اولویت کاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دستگاه‌های همراه آن قرار گرفته است.

وی گفت: توزیع شیر با هماهنگی مدیر مدرسه هر هفته در اتاق ویژه تحویل گرفته می‌شود و برای حمل و نقل، توزیع و کیفیت شیرها دستگاه های مربوطه نظارت خواهند داشت.

سبحان نژاد، شیر توزیع شده را غیرقابل فروش دانست و افزود: در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی می شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش پرورش استان، اهتمام تمام کمیته‌ها و عوامل اجرایی دخیل در مراحل تولید، حمل، نگهداری و توزیع شیر رایگان در مدارس دولتی برای اجرای هرچه بهتر و به موقع آن را ضروری دانست و بر رعایت نکات بهداشتی در تمامی این مراحل تاکید کرد.

سبحان نژاد با بیان اینکه توزیع شیر استان با همکاری و پشتیبانی مدیر عامل یک شرکت لبنی در یاسوج صورت گرفت، گفت: این شرکت علاوه بر کل استان ما استان های همجوار را در طرح توزیع شیر رایگان هم پوشش می دهد.

مدیر شرکت لبنیاتی در یاسوج هم از آمادگی این کارخانه برای تولید، تامین و توزیع شیر مورد نیاز مدارس مشمول این طرح در استان با رعایت تمام نکات بهداشتی و استاندارد خبر داد و گفت: اولویت کاری این کارخانه، تولید، تهیه و توزیع شیر در مدارس استان است.

احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار هم در پایان تاکید کرد: توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی استان نشان دهنده توجه ویژه آموزش و پرورش به ارتقا سلامت جسمی کودکان در کنار پرورش رشد فکری، علمی و تربیتی آنها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار