وزیر فرهنگ در آیین پایانی ششمین جایزه سال سینمای ایران

نمی‌توان نسبت به خشونت و تزلزل ارزش‌های خانوادگی در شبکه نمایش خانگی بی‌تفاوت بود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه جایزه پژوهش سینمای ایران گفت پژوهش باید آینده سینما را ترسیم کند، امروز خشونت و تزلزل در برخی از سریال‌های شبکه خانگی دیده می‌شود باید درباره آن تحقیق شود زیرا نمی‌توان نسبت به خشونت و تزلزل ارزش‌های خانوادگی در شبکه نمایش خانگی بی‌تفاوت بود.

کد مطلب: ۱۴۳۷۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نمی‌توان نسبت به خشونت و تزلزل ارزش‌های خانوادگی در شبکه نمایش خانگی بی‌تفاوت بود

ظهر امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم آئین پایانی ششمین جایزه سال سینمای ایران با اشاره به بزرگداشت احمد ضابطی جهرمی گفت: خوشحالم که از احمد ضابطی جهرمی در این آئین تجلیل کردیم. سال‌هاست با آثار او آشنا هستم و او از چهره‌های تأثیرگذار سینمای ایران است.

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی سینما در سال جاری گفت: ما امروز با واقعیتی به نام سینما روبرو هستیم که برخلاف تحلیل‌های سال‌های قبل که تأکید داشت با گسترش شبکه نمایش خانگی و شبکه‌های اجتماعی، سینما رو به ضعف می‌رود، چنین نشد. صنعت سینما زنده است و باقوت پیش می‌رود.

وزیر ارشاد به افتتاح نزدیک به 400 سالن در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دوستان در سازمان سینمایی همت کردند و ۵۷۰ سینما را به ۹۰۰ سینما رساندند، امروز رونق سینما را هم می‌بینید و سینما رونق پیداکرده است و به امید خداوند فروش آن از هزار میلیارد و مخاطبان آن به ۳۰ میلیون می‌رسد و یا عبور خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت پژوهش در سینمای امروز جهان و ایران گفت: امروز نیازمند پژوهش هستیم، باید این موضوع تقویت شود و به سؤالات اصلی ما در حوزه سینما پاسخ دهد و آینده سینما را ترسیم کند.

وی ادامه داد: نشست‌ها و برنامه‌ها باید ناظر بر رفع مسائل و مشکلات سینما باشد.

اسماعیلی با انتقاد به برخی از صحبت‌ها درباره اینکه چرا از فروش فیلم‌های طنز در سینما استقبال می‌کنیم گفت: وقتی‌که وضعیت سینما خوب نیست، یک نوع انتقاد وجود دارد. وقتی خوب می‌شود، بازهم انتقاد می‌کنند و می‌گویند چرا فقط فیلم‌های کمدی می‌فروشد درحالی‌که این طبیعتی است که برخی موضوع‌ها بیشتر موردتوجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: امروز یک فیلم پویانمایی بالای پنجاه میلیارد فروخته، این فیلم نه طنز و نه سیاسی بوده بلکه یک پویانمایی درباره تاریخ امام رضا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات برخی سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: شبکه نمایش خانگی جزو سینماست و ما هم نسبت به آن انتقادات جدی داریم و باید تنظیم‌گری شود.

وی تصریح کرد: امروز شاهد تبلیغات خیابانی آثار شبکه نمایش خانگی هستیم. ما نمی‌توانیم نسبت به خشونت، تزلزل ارزش‌های خانوادگی و برخی موارد دیگر بی‌توجه باشیم، گرچه خانواده‌ ایرانی از منظر ارتباطات خانوادگی و استحکام در دنیا بی‌نظیر است اما در شبکه نمایش خانگی به چه شکلی به نمایش گذاشته می‌شود. بنابراین جای پژوهش این موضوعات در این رویداد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به این مطلب که برخی معتقد هستند بالای 80 هزار فیلم خارجی در فضای مجازی وجود دارد ، گفت: درباره ورود فیلم‌های خارجی به کشور، عدد و رقم درستی نداریم. اما امروز شاهد آن هستیم که برنامه‌هایی که اذان پخش می‌کنند، به‌روزترین آثار جهان را به نمایش می‌گذارد. آیا نظارت پسینی در این حوزه جواب می‌دهد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: نظارت آثار در سکوهای نمایشی، کار سازمان سینمایی است و وضعیت این آثار حتماً مورد رضایت نیست. حتی بزرگان سینما هم نسبت به آن ابراز نارضایتی می‌کنند. ما موظفیم ضعف‌ها و آسیب‌ها را حل کنیم و درعین‌حال به آینده سینمای کشور امیدواریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار