رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر به پانا خبر داد؛

اجرای طرح ملی کاروان‌های سلامت در مناطق محروم/ اعزام 700 کاروان به مناطق محروم کشور

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از اجرای طرح ملی کاروان های سلامت به منظور خدمت رسانی به مردم مناطق محروم کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

فرحناز رافع در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، از اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم خبر داد و افزود: طی مراحل مختلف کاروان های سلامت همراه با کادر پزشکان به مناطق محروم جهت خدمت رسانی اعزام می شوند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر اضافه کرد: در راستای خدمت رسانی در حوزه سلامت به محرومان باید گفت که در شش ماهه ابتدای سال جاری بیش از 700 کاروان به مناطق محروم اعزام شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 370 هزار بیمار در مناطق محروم از خدمات سلامتی و بهداشتی هلال احمر بهره مند شدند، خاطرنشان کرد: طرح ملی کاروان‌های سلامت با مشارکت پزشکان و پرستاران داوطلب این سازمان اجرایی می‌ شود.
رافع با بیان اینکه حل مشکلات بهداشتی حاشیه نشینان شهری و روستایی در دستور کار داوطلبان هلال احمر قرار دارد، تصریح کرد: این کاروان ها به مناطقی اعزام می شوند که کمترین پوشش مراقبت های بهداشتی را برای گروه های آسیب پذیر جامعه دارند.
وی تغییر نگرش و عملکرد اقشار محروم و کم برخوردار نسبت به توانایی بالقوه خود در جهت تغییر و بهبود شرایط زندگی و شاخص های بهداشتی به کمک آموزش های ارائه شده در خصوص پیشگیری از بیماری های شایع توسط داوطلبان به این افراد را از نتایج مثبت این طرح عنوان کرد.
به گفته وی، در آخرین مرحله در اجرای این طرح، به مردم مناطق محروم استان‌ های تهران، البرز، خراسان‌رضوی، بشاگرد سیستان و بلوچستان و مناطق زلزله‌زده خدمت رسانی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار