آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در راستای کاهش گره‌های ترافیکی اقدام خواهد کرد

شهرکرد (پانا) - رئیس شورای شهر شهرکرد از موافقت مسئولین آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در خصوص عقب‌نشینی دیوار مدارس در راستای کاهش رفع گره‌های ترافیکی در برخی از مناطق شهرکرد خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در راستای کاهش گره‌های ترافیکی اقدام خواهد کرد

مصطفی حیدری در نشست شهردار شهرکرد با مدیرکل و معاونین آموزش وپرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه رابطه خوبی بین مدیریت شهری شهرکرد و آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد و این عامل باعث شده تا طرفین در راستای حل مشکلات شهری شهروندان با یکدیگر در تعامل باشند.

وی با اشاره به ترافیک شهری ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر مدارس در خیابان‌های اصلی شهر شهرکرد هستند در زمان تعطیلی مدارس موجی از ترافیک ایجاد می‌شود؛ بنابراین آموزش و پرورش نسبت به عقب نشینی مدارس اقدام می‌کند.

مصطفی حیدری همکاری بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش را دلیلی برای توسعه شهر دانست و ادامه داد: بررسی و رفع مشکلات عقب نشینی مدارس، ضرورت استفاده از مولدسازی در حوزه مدارس و تغییر کاربری لبه‌های تجاری آموزشگاه ها نتیجه پیوند دوسویه بین مسئولین آموزش و پرورش استان و شورای اسلامی شهرکرد است.

شورای شهر شهرکرد در اجرای طرح مولدسازی همکاری می‌کند

وی به ضرورت اجرای طرح مولدسازی در حوزه مدارس اشاره کرد و ادامه داد: اجرای هرچه بهتر این طرح؛ آسایش و آرامش دانش آموزان ذینفع را به همراه دارد به همین دلیل شورای شهر شهرکرد در اجرای این طرح نهایت همکاری را خواهد داشت.

حیدری با توجه به درخواست آموزش و پرورش در خصوص ضرورت تغییر کاربری لبه‌های تجاری مدارس از آموزشی به تجاری، افزود: به طور دقیق‌تر در قالب این طرح از فضاهای دارای مرغوبیت مدارس، مکانی به عنوان فضای تجاری در نظر گرفته می‌شود که درآمد حاصل از آن برای رفع نیازهای مدارس شهرکرد هزینه خواهد شد.

وی در پایان گفت: تجاری‌سازی فضاهای آموزشی با در نظر گرفتن ملاحظات آموزشی در راستای خلق درآمد پایدار ضرورتی انکارناپذیر است.

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: به منظور تبادل نظر و استفاده بهینه از فضای مدارس و برنامه ریزی مشترک به منظور رفع مشکلات معابر، نشست مشترک با رئیس شورای اسلامی و شهردار شهرکرد با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وی گفت: در این نشست پیشنهاد ایجاد فضای تجاری از فضای مازاد ۶ مدرسه از شهرستان شهرکرد مطرح شد و مقرر شد پیگیری های لازم توسط شهرداری شهرکرد در این خصوص صورت پذیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین از همکاری آموزش و پرورش با شهرداری شهرکرد در تعریض معابر خبر داد و گفت: مقرر شد شهرداری شهرکرد مدارس اولویت دار برای تعریض معابر را برای بررسی به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی کند.

امین سلیمانی خاطرنشان کرد: مدارس پایگاه های اجتماعی جامعه هستند و با کمک به بحث تجاری سازی فضاهای مازاد محوطه مدارس، می توان بخشی از اعتبار مورد نیاز مدارس را تامین کرد.

دانش آموز خبرنگار: مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار