مدیر دبیرستان حضرت الزهرا(س) شهرستان اشتهارد در گفت‌وگو با پانا:

روشنگری نسل جوان با شهدا رقم می‌خورد

کرج (پانا) - مدیر یک دبیرستان در اشتهارد از تشییع و بدرقه شهید گمنام در این دبیرستان خبر داد و گفت این دست برنامه‌ها با شهدا باعث بصیرت و روشنگری نسل جوان می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۶۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
روشنگری نسل جوان با شهدا رقم می‌خورد

زهرا هادی، مدیر دبیرستان الزهرا(س) شهرستان اشتهارد در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «حضور در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدا به منزله برخورداری از توفیق الهی است که خوشبختانه این توفیق شامل حال دانش آموزان، همکاران و اولیاء آموزشگاه حضرت زهرا (س) و حضرت خدیجه (س) شد و توانستیم مسافر بهشت را بدرقه کنیم. بعد از تشییع شهدا در البرز ما مدیران ۳ دبیرستان حضرت زهرا، حضرت خدیجه و شهدای دانش آموز به اداره آموزش و پرورش دعوت شدیم و رئیس اداره و شورای معاونین، پیام حضور و تشییع شهید گمنام در مدرسه را به ما ابلاغ کردند و این افتخار نصیب ما و دانش آموزان عزیز شد. دانش آموزان دو مدرسه حضرت زهرا (س)و حضرت خدیجه (س)با همراهی و شور و علاقه وصف نشدنی برای برگزاری مراسم، چیدمان، پذیرایی، اجرای برنامه و هماهنگی ها مشارکت فعال داشتند و با وجود زمان محدود تا پاسی از شب در مدرسه حضور داشته و کارها را به سرانجام رساندند.»

مدیر این مدرسه پس از ابراز افتخار جهت این اتفاق گفت: «ما در آن روز پیکر پاک شهید ۱۸ ساله ای که در عملیات والفجر چهار در منطقه پنجوین به شهادت رسیده بود را تشییع کردیم. درست است که شهید گمنام بود و قبرش بی نشان، پدر مادری نبود که استخوان‌های فرزندش را تحویل بگیرد، اما سیل انبوه جمعیت دانش آموزان با چشمانی گریان بدرقه کننده شهید والامقام شدند و با احترام حق میزبانی را ادا کردند. شهید خود میزبان مراسم بود و هر آنکه را که توفیق داشت به حضور طلبید و هر که برگزیده شد در مراسم حضور یافت و چه افتخاری بالاتر از شرکت در مراسم تشییع شهدا علی الخصوص شهید گمنام.»

وی ادامه داد: «برنامه در دبیرستان با حضور دانش آموزان و همکاران و اولیا تدارک دیده شد و اداره آموزش پرورش نیز تشکیل جلسه و نظارت را عهده دار بود و در روز برنامه نیز مسئولین سپاه و بسیج و حفظ آثار به همراه راوی در مراسم مدرسه حضور پیدا کردند و زمینه ساز حضور شهید گمنام در مدرسه شدند؛ می توان به جرات گفت که همه تشکل های دانش آموزی از شورای مدرسه و بسیج، هلال احمر و انجمن اسلامی تا دانش آموزانی که تمایل به فعالیت های جانبی در مدرسه نداشتند علاقمند به میزبانی از شهید شدند که بصورت خودجوش فعالیت می کردند و با شور و علاقه مدرسه را برای استقبال آماده می کردند.»

هادی در ادامه اظهار کرد: «این مناسبات در عین حال که غم خاصی دارد و فضا را حزن انگیز می کند، باعث بصیرت دانش آموزان و روشنگری بیشتر نسل جوان می شود. اینکه بدانیم شهدا برای چه رفتند؟ از جان عزیز و عهد و عیال و خانواده خود گذشتند تا ما و وطن زنده بماند. این دست برنامه ها تلنگری است برای دل‌های دور شده از معنویت و غم شیرینی جاودان.»

مدیر دبیرستان در پایان گفت: « لازم است ضمن قدردانی از مسئولین اداره آموزش و پرورش و مسئولین سپاه و بسیج و هماهنگ کنندگان برنامه، تشکر ویژه ای داشته باشم از خردسالان گروه سرود دختران ماه(هیئت قمر بنی هاشم) که با اجرای تاثیرگذار خود به برنامه ما رنگ و جلای خاصی دادند و معنویت برنامه را دوصد چندان کردند.»

دانش آموزخبرنگار: سیده سارا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار