نماز ستون دین و راه رسیدن به خوشبختی انسان‌ها است

تبادکان (پانا) - معاون پرورشی منطقه تبادکان عنوان کرد‌ نماز ستون دین و راه رسیدن انسان به خوشبختی است. از این رو در اسلام بسیار تاکید به بر پایی نماز شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نماز ستون دین و راه رسیدن به خوشبختی انسان‌ها است

غلامرضا مطهری، معاون پرورشی منطقه تبادکان گفت‌: نماز ستون دین است و راه رسیدن به خوشبختی انسان هاست از این رو آموزش و پرورش برنامه های خیلی خوبی برای ترویج فرهنگ نماز دارد که یکی از آن ها برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان است ما در اینگونه برنامه ها ازحضور طلبه های جوان استفاده میکنیم تا با برنامه های متنوع باعث شادی و نشاط در دانش آموزان شوند و خاطرات خوب و شیرینی برای دانش آموزان به یادگار می گذارند تا به این وسیله دانش آموزان به دین، اسلام و دستورات اسلام گرایش پیدا کنند و با وظایف خویش آشنا شوند.

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه دانش آموزان در آینده جزو نمازگزاران حقیقی و واقعی باشند افزود: یکی از اقدامات آموزش و پرورش در رابطه با ترویج نماز در مدارس در سامانه فراگیر پرورشی درحال انجام است و برای صحیح خواندن و قرائت نماز دانش آموزان با همگاری ائمه جماعت قرائت دانش آموزان تصحیح می شود تا وقتی دانش آموزان خواستند نماز بخوانند نماز های صحیح و درست و مورد قبول خداوند را قرائت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: ‌از آنجایی که دانش آموزان تاقبل از سن بلوغ با احکام اسلامی و دستورات خداوند آشنایی کاملی ندارند این جشن ها مقدمه ای است که دانش آموزان با تکلیف خود بیشتر آشنا شوند تا بداند چرا باید نماز بخوانند و بدانند فلسفه نماز چه چیزی است لذا هر چه این جشن ها با شکوه تر برگزار شود و اهمیت نماز خواندن در این جشن ها مطرح شود یقینا دانش آموز در برابر خداوند احساس مسئولیت میکند و علاقه مند به اجرای احکام الهی و خواندن نماز می شوند.

وی در پایان گفت‌: ‌پس باید از تمام توان خویش برای آگاه ساختن این قشر عزیز و توان مند استفاده کنیم چون دانش اموزان اینده سازان مملکت هستند و در واقع دانش آموزان در مدارس علاوه بر یاد گیری دروس باید تربیت دینی و اسلامی را یاد بگیرند تا بتوانند در زندگی خودشان پیاده کنند و انسانیت را فرا گیرند‌.

دانش‌آموز خبرنگار : غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار