معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

اقامه نماز باید ستون و محوریت فعالیت‌های مدارس باشد

شهرری یک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، اقامه نماز را ستون و محوریت فعالیت‌های مدارس دانست و از رتبه‌آوری ناحیه یک شهرری در بحث بررسی فرم‌های اقامه نماز مدارس در سامانه جامع پرورشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز باید ستون و محوریت فعالیت‌های مدارس باشد

رحمت‌اله قاسمی‌پور، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در حاشیه جلسه بررسی راهکارهای گرایش به نماز در کودکان و نوجوانان با معاونین پرورشی در سالن وحدت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، ضمن تقدیر و تشکر از معاونین پرورشی عنوان کرد: ناحیه یک شهرری در حوزه بررسی فرم‌های اقامه نماز مدارس در سامانه جامع پرورشی حائز رتبه برتر شده‌ است. این رتبه‌آوری در نتیجه‌ پیگیری‌های همکاران گرانقدر و کارشناس قرآن، عترت و نماز و معاونین پرورشی و مدیران مدارس بوده‌است؛ پرداختن به اقامه نماز از موارد بسیار مهم و قابل پیگیری‌ است و این پیگیری‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

قاسمی‌پور در رابطه با موارد برنامه فراگیر پرورشی تصریح کرد: برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه بر اساس ۵ هدف پایه، شامل ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی برنامه‌ریزی شده که برای هر یک از اهداف نیز یک برنامه محوری تعریف می‌شود؛ هدف برنامه‌ فراگیر پرورشی، نظم در پیشروی اهداف برنامه‌های پرورشی است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در ادامه عنوان کرد: یکی از اهداف پایه‌ای ایمان «اقامه نماز در مدارس» است که به خوبی در مدارس پیگیری شده و شاهد نتایج درخشان و رتبه‌آوری هم در این بحث بوده‌ایم و جلسات متعددی قبل از این رتبه‌آوری انجام شده و مدیران محترم با شرکت در این جلسات روند کار را پیگیری کرده‌اند.

این مقام مسئول تشریح کرد: جلسات متعددی در این رابطه با مدیران و معاونین پرورشی برگزار شد و روند کار سامانه نورینو برای همکاران تشریح شد، قسمت‌های مختلف آن توضیح داده شد و محبوبه قزلسفلی کارشناس قرآن، عترت و نماز ناحیه یک شهرری کلیات این طرح را ساماندهی کرده‌است.

وی تاکید کرد: اقامه نماز یک بحث است که زیرمجموعه‌های متفاوتی دارد؛ لازم است نماز با شوق و همکاری خود دانش‌آموزان برگزار شود و در برپایی این امر دینی مهم نقش داشته باشند و فعالیت‌هایی همچون اقامه اذان و تسبیحات حضرت زهرا(س) را به‌جا آورند؛ بایستی اقامه نماز ستون و محوریت فعالیت‌های مدارس باشد و در راستای همین طرح، ائمه جماعت به مدارس اعزام شدند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک شهرری در پایان اذعان کرد: در مجموع ۳۱ مبلغ امین به مدارس اعزام شدند؛ حضور مبلغ‌ها در مدارس اتفاقی بسیار مثبت است؛ مبلغین امین فعالیت‌های سازنده‌ای در مدارس دارند و در بحث ترویج فرهنگ اقامه نماز نقش مهمی را ایفا کرده‌اند؛ از دیگر فعالیت‌های مبلغین امین می‌توان به آشنایانی دانش‌آموزان با سبک و سیره اهل بیت اشاره کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار