مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

نهضت ‌سوادآموزی، باعث کاهش نرخ بی‌سوادی در کشور شده است

بهارستان‌یک(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان نهضت سوادآموزی را عامل مهمی، در کاهش نرخ بی‌سوادی کشور دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۵۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نهضت ‌سوادآموزی، باعث کاهش نرخ بی‌سوادی در کشور شده است

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، در جلسه هفته سواد آموزی اظهار کرد: به امید خدا نهضت سوادآموزی پیشبردی برای آموزش های بیشتر است که باعث کاهش نرخ بی‌سوادی در کشور شده است؛ و‌ در حال حاضر تنها اتباع هستند که از بی‌سوادی در کشور رنج می‌برند.

او همچنین در مورد تاثیرات آسیب‌های اجتماعی بر وضعیت تحصیلی اتباع، اذعان کرد: آسیب های اجتماعی باعث شده که اتباع توان تحصیل در مدارس را نداشته‌ باشند‌ به همین‌خاطر نهضت سوادآموزی، افراد بالای ده سال را تحت پوشش قرار می‌‌دهد؛ همچنین استعداد آنها در مهارت‌های مختلف، باعث شکل‌گیری مدارس سواد‌آموزی شده است‌. سواد‌آموزان به دلیل داشتن قدرت کارایی و تجربه، سطح بالاتری نسبت به دانش آموزان دارند؛ بنابراین، هدف از تشکیل نهضت سوادآموزی، ایجاد شغل در خانواده‌ها و همچنین ایجاد درآمد‌زایی از طریق آن است تا بتوان از استعداد های آنها استفاده کرد.

او در خصوص تعداد مدارس سواد‌آموزی تشریح کرد: در کشور تعداد کمی مدرسه سوادآموزی وجود دارد، به همین خاطر لازم به ذکر است‌ که‌، باید از ظرفیت و امکانات این مدارس به نحوه احسنت استفاده شود؛ بنابراین وجود کلاس های سوادآموزی در هر مدرسه ای از الزامات است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان درپایان، در رابطه با استخدام دبیران سوادیار تاکید کرد: استخدام این دبیران، طبق قوانین خاصی است و همچنین حقوق این دبیران براساس نتایج قبولی سوادآموزان می‌باشد؛ لازم به ذکر است، در پایان از سوادیاران برگزیده ناحیه یک بهارستان با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه تورانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار