‌امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی مدارس و بنیاد مسکن‌

ساخت فضاهای آموزشی در سایت‌های مسکن سرعت می‌گیرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این نشست، با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است، گفت‌ با استفاده از ظرفیت‌های مشترک با بنیاد مسکن توسعه و تجهیز مراکز و فضاهای آموزشی در سایت‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
‌امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی مدارس و بنیاد مسکن‌

‌به گزارش ‌روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک این سازمان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به خصوص سایت‌های مسکن با حضور حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

خان‌محمدی در جلسه امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه مدیری که به آینده و پیشرفت کشور فکر می‌کند مدرسه و فضای آموزشی را جدی می گیرد، افزود: آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ابراز داشت: در مساکن مهر و مجتمع‌های مسکونی انبوه مشکل جدی در تامین فضای آموزشی وجود دارد که عمده این مساله به دلیل این است که در ابتدای امر زمین کافی به مدرسه اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه عمده اعتباراتی که تخصیص می‌یابد بیشتر صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود، افزود: فاصله زیادی تا رسیدن به استاندارد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد و با توجه به شرایط و جمعیت کنونی چیزی بیش از 50 میلیون مترمربع باید به زیربنای فضاهای آموزشی کشور اضافه شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه با هدف همکاری و بهره گیری متقابل به منظور استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های اجرایی، مدیریتی، علمی، پژوهشی، آموزشی طرفین در زمینه تحقق برنامه ها و سیاست های احداث، توسعه و تجهیز مراکز و فضاهای آموزشی اجرا می شود.

خان محمدی همچنین با قدردانی از نگاه مثبت و راهبردی بنیاد مسکن به موضوع مدرسه سازی، ابراز امیدواری کرد: با امضا و اجرای این تفاهم نامه، بخشی از مسائل این حوزه را برطرف کرده و با بهره گیری از رویکرد مدرسه کانون پیشرفت و تربیت محله بتوانیم در سایت های جدید مسکن، برنامه مدرسه صالح را نیز در دستور کار قرار دهیم.

غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با اشاره به اینکه موضوع مدارس در این مجموعه مورد تاکید است، بیان داشت: بنیاد از ارکان اصلی تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در راستای ساخت ۴ میلیون مسکن شهری و روستایی است که باید در سایت های پیش بینی شده فضای کافی با کاربری آموزشی و مدارس اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سازی موضوعی راهبردی است که نیازمند همکاری دستگاه ها و بخش‌های مختلف اجرایی است، خاطرنشان کرد: در هر منطقه که جمعیت ساکن شود یکی از زیرساخت های مهم تامین فضای آموزشی است که دغدغه‌ خانواده هاست، لذا باید بستر مناسب را برای تامین این نیاز فراهم کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما هم در این راستا و بر مبنای رسالتی که داریم لازم دانستیم به این عرصه ورود کنیم و این تفاهم نامه آماده شده است تا با برنامه مناسبی از به وجود آمدن بحران در این حوزه جلوگیری شود.

در این تفاهم نامه بر اجرایی شدن ماده 18 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در صورت احداث شهر جدید یا شهرک های جدید توسط بنیاد مسکن، پیش بینی اراضی با کاربری آموزشی و موقعیت مناسب در طرح های هادی روستایی در صورت تأمین زمین از محل اراضی دولتی یا منابع ملی به ویژه در روستاهای واقع در حریم شهرها، آسفالت راههای دسترسی و معابر روستایی منتهی به مدارس و فضاهای آموزشی به ویژه مدارس جدید‌الاحداث داخل محدوده روستا و متناسب با اعتبارات تائید شد، توسط بنیاد تاکید شده است.

اتخاذ تمهیدات لازم برای تغییر کاربری اراضی مازاد دارای کاربری آموزشی با اعلام آموزش و پرورش در طرح‌های هادی روستایی برای تبدیل به کاربری‌های انتفاعی مورد نیاز به‌منظور تأمین فضای آموزشی و پرورشی جهت کمک به ساخت مدارس و مشارکت در قالب مسئولیت اجتماعی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار