هدف از طرح دادرس افزایش ایمنی و کاهش خطرات ناشی از حوادث در مدارس است

مشهد (پانا) - مربی آموزش دوره‌های طرح دادرس استان خراسان رضوی گفت هدف از اجرای طرح دادرس افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرات ناشی از حوادث در مدارس است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف از طرح دادرس افزایش ایمنی و کاهش خطرات ناشی از حوادث در مدارس است

مریم غفاریان مربی آموزش دوره های طرح دادرس استان خراسان رضوی در پاسخ به پانا گفت: «طرح دادرس طرحی است که از هر مدرسه تعدادی دانش آموز انتخاب و دوره های هلال احمر را می‌گذرانند و حتما در آزمون ها باید قبول شوند، تعداد دانش آموزان منتخب ۱۴نفر است و در موارد اضطراری مثل وقوع زلزله و دیگر بلاهای طبیعی به کمک دیگر دانش آموزان آن مدرسه می‌رسند و به آنها کمک می‌کنند.

وی در پاسخ به پانا گفت: هدف از اجرای طرح دادرس افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرات ناشی از حوادث در مدارس است.

وی افزود: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: این طرح در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین هلال‌احمر و آموزش‌ و پرورش اجرا می شود که بر اساس آن دانش‌آموزان پایه های متوسطه حدودا به مدت ۱۶ ساعت با آموزش‌های امدادی آشنا می‌شوند.

وی عنوان کرد: اجرای طرح ملی دادرس با همراهی و هماهنگی هلال ‌احمر و اداره آموزش‌وپرورش سبب ارتباط خوبی بین دانش‌آموزان و فعالیت‌های امور جوانان هلال‌احمر می شود، در طرح دادرس مربیان اعزامی از سوی هلال احمر در مدارس عضو این طرح شده و مهارت‌های مورد نیاز در مواقع بحرانی را به دانش آموزان یاد می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: عمده این مهارت‌ها شامل مهارت‌های مربوط به کمک‌های اولیه بوده که شامل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری و چادرزنی و.. است.

وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله عادت طبیعت است و اگر برای روزی که سیل یا زلزله می آید آماده نباشیم، دچار مشکلات سختی می شویم.

دانش آموز خبرنگار :فاطمه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار