ابقای رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری ‌استان بوشهر/ فیلم

بوشهر (پانا) - مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی استان بوشهر برگزار شد و رئیس پیشین این هیات به مدت 4 سال دیگر در سمت خود ابقا شد‌.

کد مطلب: ۱۴۳۵۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ابقای رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری ‌استان بوشهر/ فیلم

مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی استان بوشهر با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی‌، مدیر‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر و اعضای مجمع برگزار شد که سعید اسماعیلی رئیس پیشین این هیات به مدت 4 سال دیگر در سمت خود ابقا‌ شد‌.

علیرضا پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی اظهار کرد‌: با اقدامات خوب صورت گرفته استان بوشهر در احیای بازی‌های بومی محلی در سطح کشور موفق بوده است‌‌ که اعضای اصلی کمیته‌های این فدراسیون را مربیان و ورزشکاران استان بوشهر تشکیل می‌دهند‌.

پسندیده گفت‌: بیش از 350 بازی بومی و محلی در کتاب اطلس‌ها وجود دارد که بیش از 120 بازی به ثبت ملی رسیده است‌.

پسندیده تصریح کرد: از این تعداد بیش از 14 رشته بازی‌های بومی محلی از جمله الختور‌، هفت سنگ‌، لی لی و سایر رشته براساس علایق و سلیقه‌های جامعه روستایی در سطح کشور اجرایی می‌شود‌.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی به برنامه‌های این فدراسیون نیز اشاره کرد و افزود‌: دومین دوره مسابقات جام پرجم که سال گذشته در یک رشته مینی فوتبال برگزار شده بود امسال در 4 رشته کاراته‌، مینی فوتبال‌، والیبال چهار نفره و دو میدانی در رشته پرتاب وزنه برگزار می‌شود.

پسندیده گفت‌: با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کشور منعقد شد در بیش از 313 محله کم‌برخوردار در کشور جشنواره بازی‌های بومی محلی برگزار می‌شود که سهم استان بوشهر بیش از 13 محله است که این جشنواره تا پایان سال برگزار می‌شود‌.

پسندیده تصریح کرد: جام یاری‌گران زندگی یکی دیگر از ماموریت‌های فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی و محلی است که با ستاد مبارزه با مواد مخدر استانهای کشور در 4 رشته شطرنج‌، تنیس روی میز و دومیدانی 1300 و 1500 متر برگزار خواهد شد‌.

یاسر جمالی مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران با اعلام ورزش قوی برای ایران قوی گفت‌: این گفتمان مقام معظم رهبری یکی مقوله های مهم ورزش کشور محسوب می‌شود که به طبع آن در استان بوشهر نیز توسعه ورزش در سراسر استان بر اساس آمایش سرزمینی آغاز شده است‌.

جمالی افزود‌: هیات روستایی که بیش از 30 درصد جامعه ورزش استان بوشهر را تشکیل می‌دهند بیش از 210 خانه ورزش روستایی برای اقشار مختلف این جامعه با وسایل ورزشی تجهیز شده‌اند‌.

جمالی گفت‌: در جام پرچم در رشته مینی فوتبال بانوان روستایی دره بان جم نایب قهرمان کشور شدند‌.

جمالی خاطر‌نشان کرد‌: توسعه خانه ورزش روستایی یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر است‌.

در این مجمع از نوروز ترویده برادر شهید ورزشکار نظر علی ترویده از ورزشکاران هیات ورزش روستایی و عشایری و بومی محلی شهرستان دشتستان تجلیل شد‌.

خبرنگار : یانا عرفان‌، مریم مسعودیان و سیده نیایش موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار