معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد:

طرح ساختار قامتی دانش‌آموزان در ملارد اجرا می‌شود

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، از اجرای طرح ساختار قامتی دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح ساختار قامتی دانش‌آموزان در ملارد اجرا می‌شود

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در تشریح این خبر گفت: آینده هر جامعه مبتنی بر پویایی، سلامت روانی و جسمانی کودکان، نوجوانان و جوانان است، و وجود افراد سالم بزرگ‌ترین سرمایه یک جامعه محسوب می‌شود. به همین منظور طرح ساختار قامتی دانش‌آموزان در این شهرستان اجرا می‌شود. در راستای این طرح، کارگاه تندرستی و راست قامتی با حضور آموزگاران و دبیران تربیت‌بدنی جهت بررسی ناهنجاری‌های قامتی و ارتباط آن با فعالیت ورزشی برگزار شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سلامت جسمی دانش‌آموزان از سنین ابتدایی و شکل‌گیری صحیح وضعیت اسکلتی عضلانی بدن آن‌ها بخشی از سلامت کلی این افراد محسوب می‌شود. بیشتر مشکلات و دردهای مزمن اسکلتی عضلانی، با آموزش در سنین پایین، قابل کنترل و کاهش است.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی دانش‌آموزان دارای مشکل دانست و بیان کرد: اکثر دانش‌آموزان، دارای حداقل یک ناهنجاری اسکلتی هستند که احتمالا به عواملی چون وراثت، عادت‌های غلط روزمره، امکانات و تجهیزات غیراستاندارد و نیز عدم شرکت در فعالیت‌های ورزشی، مربوط می‌شود که شناسایی و توجه جدی به فراهم کردن زمینه‌های لازم برای اصلاح ناهنجاری‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

حضرتقلی تصریح کرد: آموزگاران در مدارس خیلی از تغییر شکل‌ها را در سرکلاس می‌توانند شناسایی کنند و دانش‌آموز را برای مراجعه به پزشک راهنمایی نمایند و یا دبیران تربیت بدنی با انجام چند تست و حرکات خیلی ساده، پس از شناسایی این تغییر شکل‌ها، با دادن ورزش‌های اصلاحی و مناسب، حرکات اصلاحی آنها را بهبود بخشند. با شناخت تغییر شکل‌ها، و دادن ورزش‌های اصلاحی می‌توان ورزش‌های متنوع و اصلاحی را جایگزین ورزش‌های معمولی کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار