پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت:

زمینه‌های لازم برای انتخابات مجلس فراهم شده است

راه‌اندازی ۲۰۰ فرستنده تلویزیونی در حوزه‌های انتخابیه

تهران (پانا) - رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی 200 فرستنده تلوزیونی در حوزه‌های انتخابیه خبرداد و اظهار کرد زمینه‌های لازم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۳۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
زمینه‌های لازم برای انتخابات مجلس فراهم شده است

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با پوشش انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی، گفت: فراهم کردن زمینه‌های لازم برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که باید در صداوسیما اتفاق بیافتد طبق برنامه پیش‌بینی شده در جریان است. برنامه‌سازی‌ها در این زمینه و آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی برای راه‌اندازی 200 فرستنده تلویزیونی در حوزه‌های انتخابیه طبق برنامه پیش‌بینی شده اتفاق می‌افتد.

وی افزود: امیدواریم آن‌چه که ما برای برگزاری و پوشش انتخابات باشکوه و با مشارکت بالای مجلس شورای اسلامی هدف‌گیری کرده‌ایم با همان برنامه‌ای که پیش رفته است از اینجا به بعد نیز پیشروی کند.

جبلی در رابطه با محتوای این فرستنده‌ها و عدالت محتوایی برای تمام نمایندگان و احزاب نیز اظهار کرد: این 200 فرستنده تلوزیونی مخصوص نامزدهای انتخابات در هر حوزه‌ انتخابیه است. ما ضوابط و قواعد محتوایی ستاد انتخابات را به آن‌ها ابلاغ می‌کنیم، خود این فرستنده‌های تلوزیونی مورد نظر خود را تولید می‌کنند. با در نظر گرفتن تعداد نامزدها در هر حوزه انتخابیه و برای تامین عدالت رسانه‌ای زمان مساوی برای نامزدها در نظر گرفته می‌شود که گزارش، برنامه و محتوای خود را در زمان مشخص شده ارائه کنند.

وی در رابطه با محتوا و تخلفات حوزه نمایش‌خانگی بیان کرد: ساترا مسئول تنظیم‌گری حوزه نمایش‌خانگی ونظارت بر تولیدات نمایش‌خانگی است. ارتباطات خوبب میان ما با حوزه نمایش‌خانگی و مجموعه ساترا به تدریج در حال شکل‌گیری است. تخلفات در این موضوع نسبت به قبل کمتر شده است. امیدواریم که این ارتباط خوب و تعامل‌روان میان سازمان تنظیم مقررات ساترا و مجموعه نمایش‌خانگی بهتر از این شود تا بتوانیم شاهد کاهش هر چه بیشتر تخلفات و ناهنجاری‌ها در حوزه نمایش‌خانگی باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اعطای فرصت به افرادی که در برنامه‌های ضبطی و زنده به آنان اهانت شده، بیان کرد: اگر در هر برنامه زنده یا ضبطی خارج از ضوابط، آیین‌نامه‌ها و مقررات سازمان صداوسیما اتفاقی صورت بگیرد حتما با آن برخورد می‌کنیم. همچنین فرصت را نیز در اختیار فردی که به او توهین و یا اهانت شده و یا افترایی نسبت داده شده است قرار می‌دهیم. اگر افراد بخواهند از این فرصت استفاده کنند یا خیر تصمیم خود آن‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار