معاون فرهنگی سپاه سیدالشهداءشهرری:

کار فرهنگی فقط تبلیغات نیست، بلکه فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است

شهرری‌یک (پانا) - معاون فرهنگی سپاه سیدالشهداءشهرری، کار فرهنگی را فرهنگ‌سازی در سطح جامعه علی‌الخصوص انجام فعالیت‌های فرهنگی در گروه‌های جوانان و دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۲۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کار فرهنگی فقط تبلیغات نیست، بلکه فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است

علیرضا شالباف، معاونت فرهنگی سپاه سیدالشهداء شهرری در مراسم تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان فعال در پایگاه‌های برتر در سطح شهرری در پایگاه شهید مدنی(ره) شهر قیامدشت، پایگاه شهید مدنی را جزو ۲۰ پایگاه برتر ری دانست و بیان کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط کارگروه فرهنگی سپاه ری، پایگاه شهید مدنی در شهر قیامدشت از نظر اثرگذاری به عنوان پایگاه برتر در مجموعه شهرری انتخاب شد. این پایگاه جزو ۲۰ پایگاه برتر فرهنگی ری قرار دارد و بخش اعظمی از اعضای این پایگاه جوانان و نوجوانان هستند که این نقطه قوت این پایگاه است چرا که نوجوان یعنی آینده و حضور نوجوانان در این پایگاه‌های به منزله فرهنگ‌سازی برای آینده است.

وی ادامه داد: ما در دو بخش ابلاغیه و بحث فعالیت‌های خلاقانه پایگاه‌ها را ارزیابی می‌کنیم. بحث فعالیت‌های خلاقانه از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است به عنوان مثال برقراری ارتباط با مجموعه حوزه خواهران و تعامل با هیئت امنا و امام جمعه و همچنین ارتباط با مدارس زیر مجموعه فعالیت‌های خلاقانه در پایگاه‌ها هستند که بخش فعالیت در مدارس برای ما بسیار حائز اهمیت است.

شالباف خلاقیت در مسائل فرهنگی را مهم دانست و اظهار کرد: در بستر فعالیت‌های خلاقانه، پایگاه از محدوده خود بیرون می‌آید و به سمت جامعه حرکت می‌کند؛ جامعه متشکل از مردم است و در این روند مردم در جریان فعالیت‌ها قرار خواهند گرفت و این به‌نوعی فرهنگسازی است؛ نوجوان و جوان ما در این روند، فعالیت‌هارا می‌بیند و فرهنگ اسلامی اینگونه در بین جوانان و دانش‌آموزان ما جا می‌افتد؛ به عنوان مثال طرح شهید بهنام محمدی یکی از این طرح‌های خلاقانه بود. نیت خالص و همت، عامل اصلی این موفقیت‌ها است.

معاونت فرهنگی سپاه شهرری بسیج را پرچم‌دار انقلاب دانست و اذعان کرد: از بسیج به عنوان پرچم‌دار انقلاب انتظار می‌رود که وضعیت را بهتر بررسی کنیم و راهکار‌های سنجیده‌تری ارائه دهیم. بسیج و روحانیت متولد شده‌ی انقلاب اسلامی هستند؛ به‌همین سبب باید راهکار‌هایی ارائه بدهیم که باعث فرهنگ‌سازی شوند و مخاطب اصلی صحبت من شما دانش‌آموزان و جوانان هستید و بخش عمده‌ای از این فرهنگسازی وظیفه شما در مدارس و جمع‌های نوجوانان است.

وی در آخر با تشبیه کار فرهنگی به قطاری در حال حرکت، تاکید کرد: کار فرهنگی فقط تبلیغات نیست، بلکه فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است و جوانان رکن اصلی فرهنگ آینده کشور هستند؛ نیروی جوان یعنی آینده و نیروی جوان توانمند یعنی آینده‌ای درخشان؛ قطار فرهنگی در حال حرکت است و فقط مسئولین آن هستند که تغییر می‌کنند و شما نوجوانان باید دقت کنید که درست راهبری می‌کنید یا خیر.

دانش‌آموز خبرنگار: سیدایلیا سیدمحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار