در شورای آموزش و پرورش استان سمنان تاکید شد:

مطالبات هوشمندانه و باعزت جامعه فرهنگیان استان سمنان شایسته تقدیر است

تحقق شعار انسجام از درون و تعامل با بیرون در آموزش و پرورش سمنان

سمنان (پانا) - استاندار سمنان با بیان اینکه مطالبات هوشمندانه و باعزت جامعه فرهنگیان استان سمنان شایسته تقدیر است، گفت الحمدلله شعار انسجام از درون و تعامل با بیرون در آموزش و پرورش سمنان تحقق پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۴۳۱۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مطالبات هوشمندانه و باعزت جامعه فرهنگیان استان سمنان شایسته تقدیر است

سیدمحمدرضا هاشمی، در دهمین شورای آموزش و پرورش استان سمنان، با حضور هادی عابدی مدیرکل شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در سالن یادگار امام(ره) استانداری، بر نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت به آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار و اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد و افزود: شروع به‌موقع کلاس‌ها، توزیع کتاب در بازه زمانی مشخص، نظارت بر تعطیلی مدارس در شرایط خاص و... را از اقدامات مصوب شورای آموزش و پرورش برشمرد‌.

سطح سواد استان سمنان از میانگین کشوری بیش‌تر است

وی با استناد فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر این‌که در مراکز مجاز هیچ دانش‌آموز اتباعی نباید بازمانده از تحصیل باشد، سطح سواد استان را از میانگین کشوری بیش‌تر دانست و از جامعه فرهنگیان استان به پاس مطالبه هوشمندانه و همراه با عزت، قدردانی کرد‌.

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به حضور بیش از ۱۱هزار فرهنگی فرهیخته و بیش از ۱۳۰هزار دانش‌آموز در مدارس استان، افزود: در حوزه توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز اقدامات شایسته‌ای از سوی آموزش و پرورش ‌استان شکل گرفته است.

هاشمی، جایگاه شورای آموزش و پرورش را در استان بالاتر از شورای تامین، عنوان و بنا به فرمایش امام(ره) که مدارس را دریابید، دانشگاه دیر است، تاکید کرد: باید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش شود.

وی در پایان سخنانش بر خدمات‌رسانی به بیش از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع) چه فرهنگی و چه غیرفرهنگی و اسکان به این مسافران در مسیر حرم تا حرم، بهره‌‌برداری از ساختمان جدید اداره‌کل آموزش و پرورش استان و اتمام پروژه ۱۲ کلاسه نیمه‌تمام در مهمانشهر تاکید کرد.

مجلس دانش‌آموزی، در آینده نزدیک در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه جلسه ضمن ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات صورت‌گرفته در دو ماه اخیر از جمله سفر به منطقه سیل‌زده کالپوش میامی، توزیع یک‌هزار و ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار به دانش‌آموزان و سوادآموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار، سند آمایش سرزمینی و ... ، به وضعیت نقل و انتقالات فرهنگیان بر مبنای تقویم زمانی و اجرایی بر انجام این موضوع در استان بر اساس ضوابط و مقررات مصوب، اشاره کرد.

سیدجمال وزیری، با بیان این‌که جامعه نخبگانی آموزش و پرورش استان سمنان، افرادی دلسوز، متعهد و توانمند هستند که در راستای شعار انسجام از درون و تعامل با بیرون برای دانش‌‌آموزان سرمایه‌گذاری می‌کنند، از برگزاری مجلس دانش‌آموزی در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

وی، همچنین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام فاطمیه، از همراهی استاندار سمنان در برگزاری مستمر شورای آموزش و پرورش، قدردانی و اظهار کرد: در تلاشیم تا تمامی فعالیت‌های این‌‌مجموعه به‌صورت فرآیندی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: جامعه نخبگانی آموزش و پرورش به‌‌ شدت پیگیر توسعه عدالت و عدالت‌آموزی است و معتقدیم هرگونه حرکتی باید به‌منظور رفاه حال همکاران، انجام و از آنجا که سرلوحه تمام امور در آموزش و پرورش استان بر مبنای حاکمیت عدالت است، نیروی انسانی باانگیزه در کلاس درس حاضر شود‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار