کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی، فرصتی مناسب برای نقش‌پذیری دانش‌آموزان در آینده است

ملارد (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد، هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی را فرصتی مناسب برای نقش‌پذیری دانش‌آموزان و آمادگی اجتماعی شدن و پذیرفتن مسئولیت‌های مختلف در آینده دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۱۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی، فرصتی مناسب برای نقش‌پذیری دانش‌آموزان در آینده است

رضا هدایت‌پور، کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی شامل یک مسئول و چند عضو است که هر یک از این اعضا وظایف متعددی دارند. در شهرستان ملارد بیش از ۶۵ دانش‌آموز مسئول هیئت در بیش از ۶۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: «وظیفه هر یک از این هیئت‌ها در مدارس برگزاری نماز جماعت، مناسبت‌های مذهبی و برگزاری هفتگی مراسمات یکشنبه‌های علوی، دوشنبه‌های عاشورایی، سه‌شنبه‌های مهدوی، چهارشنبه‌های امام رضایی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم است. همچنین وظیفه برگزاری هر یک از کمیته‌های ۱۳گانه مانند یاوران نماز، یاوران امر به معروف و نهی از منکر، مهدی یاوران، مصباح الهدی، پیوند، مناسبت‌ها، محافل، مسابقات و ...بر عهده هیات مذهبی دانش‌آموزی است.»

هدایت پور گفت: «دشمنان، جوانان و نوجوانان ما را در همه عرصه‌ها نشانه گرفتند و می‌خواهند با ایجاد بسترهای فساد و تبلیغات ضد دینی فرزندان ما را از آرمان‌های انقلاب دور کنند. برگزاری هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی، راهکار خوبی برای مقابله با توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان در جنگ نرم، حفظ بصیرت و هوشیاری در همه شرایط است.»

کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد، تصریح کرد: «توسعه و گسترش هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی مهم‌ترین بستر کار تربیتی در مدارس است و می‌تواند محور فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآن، عترت و نماز قرار گیرد. این هیات‌ها در زمینه طرح مصباح الهدی و امام‌شناسی لازم است فعالیت‌های چشمگیری داشته باشند.»

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار