آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس استان اصفهان/فیلم

اصفهان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت پس از حدود ۷ سال دولت سیزدهم اهتمام خود را بر توزیع شیر رایگان در مدارس دوره ابتدایی دولتی قرار داد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس استان اصفهان/فیلم

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌و‌گو با پانا گفت: یکی از مهمترین نیازهای بدن انسان، فرآورده های لبنی و مهمترین آن شیر است که در سنین کودکی و خصوصا نوجوانی نیاز بیشتری به آن است.

وی افزود: البته در همه سنین توصیه می‌شود مصرف لبنیات خصوصا شیر در سبد غذایی قرار گیرد. همچنین یکی از راهکارهایی که پزشکان برای جلوگیری از عوارض آلودگی اعلام کردند و توصیه می کنند مصرف لبنیات و به خصوص شیر است.

ابراهیمی، اظهار کرد: پس از حدود ۷ سال دولت سیزدهم اهتمام خود را بر توزیع شیر رایگان در مدارس دوره ابتدایی دولتی قرار داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه گفت: سرانه مصرف شیر در کشور ما از استاندارد بین‌المللی پایین‌تر است و باید تلاشمان این باشد که سرانه مصرف افزایش پیدا کند. توزیع شیر در دوره دبستان، فعلا در مدارس دولتی تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

در ادامه وجیهه فاضل، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش استان اصفهان نیز اظهار کرد: برنامه توزیع شیر در سطح کشور برای دانش آموزان دوره ابتدایی انتخاب شده و دلیل اصلی اش هم این است که در دوره ابتدایی سازه اصلی بدنی و سلامت دانش آموزان تشکیل می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: محدثه سادات طباطبایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار