کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با پانا:

10 تا 15 هزار میلیارد تومان به اعتبار نوسازی مدارس اضافه می‌شود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت از سال 1403 به طور میانگین 10 تا 15 هزار میلیارد تومان به اعتبارات نوسازی مدارس کشور اضافه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
10 تا 15 هزار میلیارد تومان به اعتبار نوسازی مدارس اضافه می‌شود

بررسی برنامه هفتم توسعه اول آذر ماه در صحن علنی مجلس به پایان رسید و به شورای نگهبان ارسال شد.

لایحه این برنامه در قالب ۷ بخش، ۱۸۴ صفحه و ۳۰۲ ماده به مجلس ارائه شد تا قطب‌نمای توسعه کشور در ۵ سال آینده باشد.

در روزهای آغازین آبان، نمایندگان مجلس در ادامه تنظیم و تدوین سند برنامه هفتم به بخش وزارت آموزش و پرورش رسیدند و در این زمینه تصمیمات متعددی برای بهبود وضع این نهاد تربیتی اتخاذ کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای راهکارها و پیش بینی‌هایی برای تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان و پیشگیری و مقابله به هنگام و مؤثر با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر آن‌ها تعیین کردند.

هزینه برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود

با تصویب مجلس، سازمان امور مالیاتی مکلف شد هزینه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، پژوهشی و فناوری را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود.

علی کریمی فیروزجایی در خصوص مصوبات آموزشی برنامه هفتم به پانا گفت: «در برنامه هفتم توسعه دو اتفاق مثبت رخ داد؛ سهم 0/27 درصد ورزش برای پنج سال آینده در نظر گرفته شده است که 40 درصد آن برای آموزش و پرورش و 60 درصد برای وزارت ورزش پیش‌بینی شد تا به توسعه زیرساخت‌های ورزش دانش آموزی کمک ‌شود.»

نماینده مردم بابل در مجلس ادامه داد: «نکته دوم نیز این است که امسال یک سهم 0/2 درصدی از بودجه مالیات بر ارزش افزوده برای نخستین بار در برنامه توسعه پنج سال به زیرساخت‌های آموزشی اعم از نوسازی و تجهیز مدارس فرسوده و احداث مدارس جدید تخصیص داده شد؛ به عبارت دیگر، سالانه از سال 1403 به طور میانگین 10 تا 15 هزار میلیارد تومان به اعتبارات نوسازی مدارس کشور اضافه خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار