به میزبانی تایلند؛

مدال برنز المپیاد جهانی علوم نوجوانان به ایران رسید

تهران (پانا)‌ - تیم اعزامی دانش‌آموزی دبیرستان‌های غیردولتی بعثت خراسان رضوی به عنوان تیم جمهوری اسلامی ایران در بیستمین دوره المپیاد جهانی (International junior science Olympiad) خوش درخشیدند.

کد مطلب: ۱۴۳۰۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدال برنز المپیاد جهانی علوم نوجوانان به ایران رسید

‌به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش‌، تیم اعزامی دانش‌آموزان امیرحسین زنگنه‌ (دوره اول)، امیرمحمد احمدی (دوره دوم )، ارشیا یحیایی (دوره دوم)، علیرضا قربانی‌‌ (دوره دوم) به سرپرستی ‌معاون پژوهش مدارس غیر دولتی بعثت‌، اعضای تیم اعزامی دبیرستان‌های غیر دولتی بعثت مشهد در مسابقات جهانی IJSO 2023 بودند که موفق به کسب مدال برنز این المپیاد شدند.

‌این المپیاد با شرکت 306 دانش‌آموز از 55 کشور جهان برگزار شد که دانش آموزان مشهدی با پشتکار و همت علمی‌شان بر سکوی سوم این المپیاد ایستاده و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در این دوره از مسابقات جهانی به اهتزاز درآورند.

‌المپیاد جهانی علوم نوجوانان ‌یک رقابت بین‌المللی مدرسه‌ای (آکادمیک، اصولی و از پیش مشخص شده) است که به صورت هم زمان سه رقابت علمی در رشته‌های فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی را پوشش می‌دهد. به‌طوری‌ که نیازمند گستره دانشی در هر سه علم است تا دانش آموزان بتوانند برتری‌های علمی خود را بروز دهند.

اولین دوره آن در سال ۲۰۰۴ در اندونزی برگزار شد و از آن سال به‌طور منظم و سالانه در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. نهمین دوره آن در سال ۲۰۱۲ در ایران برگزار شد و چهاردهمین دوره آن در سال ۲۰۱۷ در هلند برگزار‌ و در سال 2023 هم در کشور تایلند برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار