معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش اردبیل:

فرهنگ پهلوانی زورخانه ای، یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های تمدن ایران اسلامی است

اردبیل (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش اردبیل گفت فرهنگ پهلوانی زورخانه ای به عنوان یکی از غنی‌ترین و اصیل‌ترین فرهنگ‌های تمدن ایران اسلامی است.

کد مطلب: ۱۴۳۰۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ پهلوانی زورخانه ای، یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های تمدن ایران اسلامی است

اکبر دهقانی نیا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در آیین استانی افتتاحیه طرح شهید طوقانی در زورخانه جهان پهلوان تختی شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: ورزش و فعالیت های جسمانی نقش مهمی در سلامتی و شادابی داشته و در کاهش استرس و افسردگی، رشد اجتماعی، تامین بهداشت روانی کودکان و نوجوانان نیز موثر است.

وی گفت: فرهنگ پهلوانی زورخانه ای به عنوان یکی از غنی ترین و اصیل ترین فرهنگ های تمدن ایران اسلامی ریشه در تاریخ داشته و ورزش باستانی کشورمان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، تصریح کرد: هدف والای این طرح اشاعه فرهنگ پهلوانی در بین دانش آموزان عزیز برگرفته از رشادت های شهید والامقام پهلوان سعید طوقانی می باشد. طرح شهید طوقانی با رویکرد فرهنگی و تربیتی (اجرای نرمش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زور خانه ای و مرشدی دانش آموزان) خواهد بود.

گفتنی است در این طرح تعداد ۲۵ دانش آموز در طول ۲۴ جلسه و بعد از گذراندن آموزش ها و مهارت های لازم زیر نظر هیئت ورزش های زورخانه ای در ورزش صبحگاهی مدارس اقدام به مرشد خوانی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار