مسئول آموزش متوسطه دوم آموزش و پرورش کلات:

برگزاری آزمون پایش تحصیلی با هدف کیفیت‌بخشی و توسعه عدالت آموزشی

کلات (پانا) - مسئول آموزش متوسطه دوم آموزش و پرورش کلات گفت آزمون پایش تحصیلی با هدف کیفیت‌بخشی و توسعه عدالت آموزشی و آگاهی دانش‌آموزان از رتبه و جایگاه تحصیلی خود برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون پایش تحصیلی با هدف کیفیت‌بخشی و توسعه عدالت آموزشی

مهدی جنگی، کارشناس آموزش متوسطه دوره دوم این مدیریت در گفت‌وگو با پانا گفت: یکی از اهداف برگزاری آزمون پایش تحصیلی، آشنا کردن دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی با آزمون های نهایی در سال تحصیلی جاری به صورت کتبی است.

وی همچنین بیان کرد: آزمون پایش تحصیلی با هدف کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی و آگاهی دانش آموزان از رتبه و جایگاه تحصیلی خود هر ساله در چندین مرحله به صورت هماهنگ استانی برگزار می شود. در سال تحصیلی جاری نیز به جهت نهایی شدن امتحانات خرداد در پایه های دهم و یازدهم، مرحله اول آزمون پایش تحصیلی به جهت آشنا کردن دانش آموزان با نوع سوال و نحوه برگزاری آزمون نهایی به صورت کتبی در دو درس فارسی و ریاضی برگزار شد.

جنگی افزود: آزمون‌های پیشرفت تحصیلی می‌تواند به‌عنوان عامل مؤثر در تشخیص شیوه‌ صحیح تدریس و کمک به ارتقا و اعتلای آن یاری‌رسان معلمان و مربیان باشد و دانش‌آموزان با بررسی نتایج این آزمون‌ها می‌توانند به نقاط ضعف و قوت خود آگاهی پیدا کرده و درصدد رفع یا تقویت آن نقاط باشند. والدین نیز می‌توانند با آگاهی از نتایج این آزمون‌ها، در جهت رفع مشکلات آموزشی فرزندانشان و ایجاد شرایط مطلوب برای یادگیری بهتر آنان یاری رسان باشند.

لازم به ذکر است؛ مرحله اول این آزمون به صورت هماهنگ قطبی در تمام قطب های خراسان رضوی برگزار شد.

سوالات قطب شهید کاوه با مشارکت تمام مناطق این قطب و زیر نظر حوزه آموزش اداره تبادکان به عنوان نماینده قطب شهید کاوه برگزار شد که شهرستان کلات به عنوان یکی از مناطق قطب شهید کاوه طراحی سوالات درس فارسی پایه دهم را بر عهده داشت که توسط سرگروه درس ادبیات فارسی شهرستان، خانم مهدیانفر طراحی شد.

همچنین گفتنی است آزمون مذکور به صورت همزمان در همه مدارس متوسطه دوره دوم شهرستان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار