سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی:
دانشجویان رویکرد پایاننامهها را با نیازهای سازمان نوسازی مدارس منطبق کنند
«توسعه، تعالی و اقتدار کشور» در گروه اندیشه و تفکر جهادی دانشجویان است
تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی:در همایش مدارس ایرانی -اسلامی و مدارس آینده که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تفکر جهادی دانشجویان را عامل توسعه، تعالی و اقتدار کشور خواند و بر ضرورت مهارتمحور شدن مسیر آموزشهای دانشگاه تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در پی برگزاری آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری میان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، عصر امروز چهارشنبه، پانزدهم آذر، در «همایش مدارس ایرانی -اسلامی و مدارس آینده» که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در سالن شهید طهرانی مقدم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، برگزار شد، بر ضرورت همکاریهای علمی، عمرانی و مأموریت محور میان دانشگاه و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تأکید و این همکاری را مایه تحقق و پیشبرد اهداف و مأموریتهای مشترک برشمرد.
جمالالدین مهدینژاد؛ ضمن اشاره به مأموریتهای ۷ دانشکده مختلف، ظرفیتهای موجود مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی، عمران و... دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را مغتنم شمرد و افزود: تمامی دانشجویان مأموریتمحور، بویژه دانشجویان دانشکده مهندسی عمران، معماری و شهرسازی با توجه به نوع اهداف آموزشی که در این دانشکدهها دنبال میشود، میتوانند با سازمان نوسازی مدارس تعامل و همکاری نزدیکی داشته باشند.
مهدینژاد خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشکدههای مهندسی معماری، عمران و برق که پلنهای تأسیساتی را برعهده دارند، میتوانند رویکرد پایاننامههای خود را با نیازهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس منطبق کرده و با طراحی، ارائه و اجرای پایاننامهها و رسالههای خود، همکاری شایستهای با این سازمان داشته باشند.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، دانشجویان تربیت دبیر شهید رجایی را شایستهترین افراد برای طراحی فضاهای آموزشی، خانههای معلم و مراکز آموزشی و رفاهی برشمرد و اذعان داشت: هر پروژهای که به نوعی با طراحی بنا ارتباط پیدا میکند میتواند با سازمان نوسازی همکاری داشته و در توسعه و نوسازی مدارس سهیم باشد.
وی نقش دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در توسعه، تعالی و اقتدار کشور را بیبدیل توصیف کرد و گفت: تفکر جهادی دانشجویان، عامل اساسی رشد و تعالی کشور در مقاطع مختلف تاریخی بوده و همین ویژگی میتواند در دوره کنونی نیز عامل ترقی و اعتلای کشور شود.
مهدینژاد با اشاره به تفکر جهادی شهید طهرانی مقدم و ذکر این عبارت که فقط انساهای ضعیف به اندازه امکاناتشان تلاش میکنند، افزود: پارسای بیادعایی که خود دانشجوی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود، تنها با این باور توانست با دستان خالی، بیش از ۵۰ اختراع داشته و جهانی را مبهوت خود کرده و مایه اقتدار کشور باشد.
سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مسیر آموزشهای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را مهارتمحور خواند و افزود: دانشجویان ما باید مدارس را «قرارگاه رفتاری» بدانند تا بتوانند علاوه بر پیشبرد اهداف و مأموریتهای آموزشی برنامه درسی، در زمینههای معماری و فضا به برآیندهای آموزشی کمک کنند.
ارسال دیدگاه