معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجان شرقی:

اهداف تربیتی سند تحول‌ در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت‌های پرورشی در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش است، گفت‌ اهداف تربیتی سند تحول بنیادین با جدیت دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اهداف تربیتی سند تحول‌ در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود

کارگاه توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی ناحیه ۴ به میزبانی دبیرستان دخترانه دوره دوم فرزانگان برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن تبریک هفته قرآن، عترت و نماز و تسلیت ایام فاطمیه نیروی‌های پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش را سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.

پناه علی حسین‌‌زاده با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۲۲ صفت ارزشمند برای دانش آموزان تدوین شده است، افزود: اگر در خروجی دانش آموزان این صفات محقق شود متولیان آموزش و پرورش به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت رسیده اند.

وی یادآور شد رهبر معظم انقلاب از فعالیت های تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش رضایت دارند و انتظار ایشان بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با معیارهای ایرانی، اسلامی است و آموزش و پرورش در این راستا عمل می کند.

حسین زاده برنامه‌های فراگیر پرورشی و فرهنگی و طرح نماد را به صورت تخصصی برای معاونین و مربیان پرورشی تشریح کرد و گفت: این طرح ها علاوه بر سند تحول بنیادین برای حوزه پرورشی تدوین شده است.

وی هدف از فعالیت‌های پرورشی را عمل به رفتارهای دینی و مراقبت از آسیب های اجتماعی و روانی در بین دانش آموزان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: عمل به آموزه های در تقویت هویت فرهنگی، ملی، سلامت روانی و شناختی دانش آموزان تاثیر گذار است.

حسین زاده در ادامه خردورزی، تقویت باورهای دینی، تقویت امید، شناخت هویت و ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش آموزان را از مهم ترین اهداف فعالیت های پرورشی و فرهنگی عنوان کرد.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دلاور اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: این شهید بزرگوار با همراهان عزیز خود برای مبارزه با تکفیری ها جهادگونه عمل کردند و در این راه موفق شدند و ما فرهنگیان باید با الگو گیری از مکتب سلیمانی برای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی باید جهادی عمل کنیم.

وی با اشاره به نقشه های دشمنان یادآور شد: ماموریت دستگاه تعلیم و تربیت بسیار حساس و سنگین است و تنها فعالیت های جهادی برای پیشگیری از دسیسه های دشمنان موثر است.

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار