پرسپولیس ۱ - ۲ الدحیل؛

باخت بد و حذف تلخ سرخ‌ها از آسیا‌

شب سیاه گولسیانی و اعتراض شدید هواداران/ هشت تیم برتر صعود‌کننده به مرحله یک هشتم‌نهایی مشخص شدند

تهران (پانا) - پرسپولیس ایران با قبول شکست خانگی ۲ بر یک مقابل الدحیل قطر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
باخت بد و حذف تلخ سرخ‌ها از آسیا‌

‌دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و الدحیل قطر از هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه با قضاوت لیدا جامپی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک الدحیل قطر به پایان رسید.

شرایط ۲ تیم در گروه E مسابقات کاملا متفاوت بود. الدحیل با ۴ امتیاز در رتبه سوم قرار داشت و شانسی برای صعود به مرحله حذفی نداشت و عملا این دیدار برای نماینده قطری تشریفاتی محسوب می‌شود، اما وضعیت پرسپولیس به گونه‌ای دیگر بود.

شرح گل‌ها:

تیم پرسپولیس در نیمه نخست بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود و در دقیقه ۷ به گل رسید. کرنر کوتاه در پشت محوطه جریمه با ارسال سروش رفیعی روی دروازه الدحیل همراه شد و شهاب زاهدی با ضربه سر موفق شد دروازه نماینده قطر باز کند اما برتری سرخ‌پوشان ایران خیلی دوام نداشت و الدحیلی‌ها روی ضدحمله گا تساوی را به ثمر رساندند. لطفی ماجر روی یک پاس در عمق با بیرانوند تک به تک شد ولی ضربه این بازیکن پس از اثابت به گلر پرسپولیس در پشت محوطه جریمه به مونتاری رسید و شوت از بین مدافعان پرسپولیس وارد دروازه شد تا همه چیز در نیمه نخست به تساوی کشیده شود.

در نیمه دوم پرسپولیس برای زدن گل برتری باز هم نمایش هجومی داشت و بارها دروازه الدحیل را تهدید کرد. در دقیقه ۵۷ ارسال ترابی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه گولسیانی می‌رفت به گل دوم پرسپولیس تبدیل شود اما توپ جایی رفت که ذکریا حضور داشت. در دقیقه ۶۹ محمد عمری که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود با یک حرکت انفرادی با عبور از بازیکنان الدحیل خود را به پشت محوطه جریمه رساند و شوت خطرناک این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه ذکریا به بیرون رفت.

حملات پرسپولیس بیشتر شد تا اینکه در نهایت در دقیقه ۷۸ پاس در عمق ترابی عمری در موقعیت گل قرار گرفت اما مدافع الدحیل عمری را خطای پنالتی متوقف کرد.

گولسیانی پشت توپ ایستاد اما در کمال ناباوری ضربه پنالتی مدافع پرسپولیس به تیرک دروازه خورد تا سرخ‌پوشان بهترین فرصت برای زدن گل برتری را از دست بدهند.

بعد از صحنه پنالتی در دقیقه ۸۳ اولونگا روی یک ضدحمله گولسیانی را جا گذاشت و در مصافی تک به تک دروازه بیرانوند را باز کرد تا برخلاف روند بازی پرسپولیس گل دوم را دریافت کند.

این دیدار برای سرخ‌پوشان حکم مرگ‌وزندگی داشت. شاگردان یحیی گل محمدی با ۸ امتیاز در رتبه دوم قرار داشتند. با توجه به نتایج سایر گروه‌ها پرسپولیس تنها با کسب ۳ امتیاز کامل این دیدار می‌توانستند به عنوان یکی از ۳ تیم برتر دوم گروه‌ها به مرحله حذفی صعود کند.

بازی رفت دو تیم در قطر با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و حالا الدحیل با انگیزه انتقام پا به ورزشگاه آزادی گذاشته بودند. کریستوفر گالتیه برای این دیدار روبن سمدو، مدافع پرتغالی به دلیل محرومیت و ادمیلسون جونیور و فیلیپ کوتینیو، دو ستاره برزیلی به علت مصدومیت در اختیار نداشت. در مقابل یحیی گل‌محمدی نیز وحید امیری، یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و امید عالیشاه را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

پرسپولیس با این نتیجه با ۸ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت و با توجه به برتری الفیحا مقابل پاختاکور نتوانست به عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر گروه راهی مرحله حذفی شود. در مقابل الدحیل نیز با هفت امتیاز در رتبه سوم ایستاد.

با این اوصاف روزهای تاریک پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی ادامه یافت.

شکست در این مسابقه و حذف از آسیا با اعتراض شدید هواداران پرسپولیس همراه شد. هواداران پرسپولیس که امروز سنگ تمام گذاشته و پیش از بازی هم تشویق‌های‌شان را شروع کرده بودند، در دقایق پایانی بازی علیه بازیکنان و کادر فنی شعار سر دادند تا تلخی این شکست و حذف شدن از آسیا برای پرسپولیسی‌ها بیش از پیش شود. تماشاگران پرسپولیس شعار «بی‌غیرت، حیا کن، پرسپولیس را رها کن» علیه بازیکنان و کادر فنی سر دادند.

رونمایی از 8 تیم صعودکننده از غرب آسیا

بدین ترتیب با پایان مسابقات در منطقه غرب آسیا، تکلیف هشت تیم برتر صعود‌کننده به مرحله یک هشتم‌نهایی به شرح زیر مشخص شد.

العین امارات

نسف قارشی ازبکستان

الاتحاد عربستان

الهلال عربستان و النصر عربستان به عنوان صدرنشین گروه‌های پنج‌گانه صعود کردند

سپاهان ایران

الفحیا عربستان

نوبهار ازبکستان به عنوان سه تیم برتر تیم‌های دوم جواز حضور در مرحله بعد را بدست آوردند.

درویش: فوتبال همین است

رضا درویش پس از حذف پرسپولیس در جمع خبرنگاران در واکنش به اقدام هواداران گفت: هوادار ناراحت است، دوست داشت پرسپولیس امشب برنده باشد اما دیدید که بازیکنان هم چقدر ناراحت بودند، این شرایط برای همه ماست اما روزی هم که جام گرفتیم، همین هواداران تشویق می‌کردند و فوتبال همین است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا همکاری درویش و گل‌محمدی ادامه خواهد یافت یا خیر و اینکه باهویی را بدون نظر سرمربی پرسپولیس جذب شده است، گفت: مشکلی بین مدیریت و کادر فنی نیست و این حرف‌های فضای مجازی است. در مورد باهویی بدون نظر کادر فنی جذب شد اما لوکادیا هم بدون نظر او جذب شده بود و همیشه نباید نیمه خالی لیوان را دید.

بیرانوند: جبران می‌کنیم

علیرضا بیرانوند پس از شکست و حذف پرسپولیس از آسیا اظهار داشت: چیزی ندارم بگوییم و شرمنده هواداران و مردم شدیم. هواداران هر چی دوست دارند می‌تواند به ما بگویند واقعا تاسف می‌خورم بازی که می‌توانستیم ببریم را باختیم و امروز یک اتفاق بدی برای من و باشگاه افتاده است. من نگران خودم نیستم و نگران هوداران هستم الان می‌دانم چقدر عصبی هستند.

دروازه‌بان پرسپولیس افزود: من متاسفم که نتوانستم به تیمم کمک کنم و دیدید یک پنالتی مهم از دست دادیم. جای تعجب دارد که گولسیانی جلوی این همه هوادار پنالتی خراب کند او هیچ‌وقت پنالتی خراب نمی‌کرد امیدوارم هواداران ما را ببخشند و این بازی را فراموش کنید و خواهش می‌کنم پشت این تیم باشند و ما قول می‌دهیم این‌ اتفاق را جبران کنیم.

گل‌محمدی‌: بابت نتیجه عذرخواهی می‌کنم

یحیی گل‌محمدی نیز پس از شکست ۲ بر یک مقابل الدحیل قطر و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: نتیجه‌ای که گرفتیم نتیجه‌ای نبود که لیاقتش را داشته باشیم. قبل از صحبت در مورد بازی از هواداران تشکر می‌کنم که حضوری پرتعداد و پرشوری داشتند. همچنین بابت نتیجه عذرخواهی می‌کنم.

سرمربی تیم پرسپولیس افزود: هرکاری می‌توانستیم انجام دادیم و نتیجه باید برعکس بود. اتفاقات فوتبالی و فرصت طلبی حریف باعث این شکست شد. بحث نتیجه‌گیری را امروز نداشتیم خیلی دردناک بود. بعد از اینکه پنالتی را خراب کردیم باز هم فرصت داشتیم، اما الدحیل هم در ضد حمله و بازی‌سازی تیم خوبی بود. بازی سختی برای مان بود، اما خوب موقعیت‌سازی کردیم. خیلی خوب توانستیم به دروازه حریف برسیم، اما متأسفانه آنجایی که باید کار را تمام می‌کردیم یا از پنالتی‌مان بهتر استفاده می‌کردیم متأسفانه این اتفاق نیفتاد و با توجه به جدول رده بندی در آسیا و پنج گروه شدن مسابقات حذف شدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار