استاندار آذربایجان غربی:

تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش از ضروریات استان است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی گفت تدوین سند چشم‌انداز پنج ساله تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش از ضروریات استان است و باید برای تامین نیرو در سال‌های آتی تدابیری اندیشیده شود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش از ضروریات استان است

محمد صادق معتمدیان در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی و شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به فصل بررسی لایحه بودجه سال آینده لازم است نیازهای آموزش و پرورش احصا و به نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه مدارس غیر دولتی ظرفیتی بسیار مطلوب برای کمک به آموزش و پرورش است، ادامه داد: وجود این مدارس در مناطق مختلف استان کمک شایسته و فرصتی است برای دولت است تا بتواند سرمایه گذاری عمده خود را به سمت مدارس مناطق محروم سوق دهد.

معتمدیان درباره توسعه کتابخانه های کلاسی در مناطق محروم روستایی، افزود: از ظرفیت نهادهای اجتماعی و فرهنگی برای تجهیز کتابخانه های مدارس در راستای تشویق دانش آموزان مناطق محروم به مطالعه استفاده شود.

وی گفت: می‌توان با راه اندازی پویشهایی در این زمینه از کتاب‌های انباشت شده در منازل که بدون استفاده هستند نیز جمع آوری و برای تجهیز کتابخانه مدارس استفاده کرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تدوین سند چشم انداز پنج ساله تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش از ضروریات استان است چرا که اگر برای تامین نیرو در سالهای آتی تدابیری اندیشیده نشود با چالشهای جدی مواجه خواهیم شد.

در ادامه این نشست میزان اجرایی شدن مصوبات جلسات قبل و وضعیت پژوهش سراهای استان بررسی و نیازمندی های این بخش نیز ارائه و بیان شد.

همچنین گزارشی از طرح های اجرایی در نهضت سواد آموزی استان آذربایجان غربی برای شتاب بخشی به سواد آموزی ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار