معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز:
شاخصهای ارزیابی اداره سوادآموزی در ۲۴ شاخص و ۳۸ محور تبیین شد
کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت شاخصهای ارزیابی معاونتهای سوادآموزی سال ۱۴۰۲ در ۲۴ شاخص و ۳۸ محور اختصاصی تبیین شد.
رویا عسگرپور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به نقش ارزیابی و نظارت مستمر و هدفمند در بهبود عملکرد اداره سواد آموزی عنوان کرد: افزایش بهره وری و کارایی مستلزم شناسایی نقاط ضعف و قوت در استفاده از منابع انسانی و امکانات موجود است.
وی بر لزوم برنامه ریزی مناطق و نواحی بردستیابی به اهداف مورد انتظار تاکید کرد و افزود: سازمان نهضت سوادآموزی به منظور بهبود عملکرد و استفاده آگاهانه از منابع، شاخص های ارزیابی معاونت های سوادآموزی را در ۲۴ شاخص و ۳۸ محور تبیین و به استان ها ابلاغ کرده است.
معاون سوادآموزی استان تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، توانمندسازی نیروی انسانی، کیفیت بخشی، نظارت و ارزشیابی ،تحقق اهداف کمی، کیفیت برنامه های در مراکز یادگیری و مشارکت بین بخشی را از مهمترین شاخص های مورد ارزیابی دانست و تاکید کرد: ارزیابی برنامه های مورد انتظار هر شاخص، نقش موثری در فراهم آوردن کیفیت آموزشی دارد و در نتیجه خدمات کیفی تری ارائه می شود.
وی صحت و سلامت عمل و توجه به کیفیت را در امور سوادآموزی لازم دانست و تصریح کرد: شاخص های ارزیابی عملکرد ابلاغی از سوی سازمان باید الگو قرارداده شود و مستندسازی لازم صورت پذیرد.
ارسال دیدگاه