وزیر کشور: دولت برای حمایت از معلولان مصمم است

تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه دولت برای حمایت از معلولان مصمم است، گفت حضور مشاوران در حوزه توانبخشی برای همه مسئولان سطوح استانی پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: دولت برای حمایت از معلولان مصمم است

تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه در قبال افراد دارای معلولیت مسئولیت حکومتی بر عهده دولت است و دولت مصمم است، گفت حضور مشاورانی در حوزه توانبخشی برای همه مسئولان سطوح استانی پیش‌بینی شده است.

احمد وحیدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: جامعه‌ای بدون عاطفه و احساس، یک جامعه خالی از عشق است که اصولا جامعه نیست. جامعه آنگاه جامعه می‌شود که محبت‌ها بهم درآمیزد، همبستگی‌ها شکل بگیرد و اخوت‌ها و همدردی‌ها اتفاق بیفتد. آنوقت است که جامعه می‌شود در غیر اینصورت مجموعه‌ای از افراد هستند که جداگانه در یک محیط جغرافیایی زندگی می‌کنند.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از فرصت‌های مهم مربوط به کم‌توانان، القای این احساس، محبت و عشق در جامعه برای همبستگی‌های هر چه بیشتر است. البته همانطور که شنیده‌ایم و شنیده‌اید، در هر آسیب و تهدیدی، فرصتی نهفته است. یکی از فرصت‌های مهم جامعه معلولان هم این است که جامعه را با رشته‌های ارزشی محبت‌آمیز و عاطفه‌مند باهم پیوند دهند.

وی با بیان اینکه باید به توانمندی‌های انسان باور بیاوریم، گفت: فرق نمی‌کند در وجود انسان کمبودی باشد یا نه. همه انسان‌ها مشمول توانمندی هستند. افرادی که ممکن است در یک بُعد ضعف داشته باشند اما در ابعاد دیگر این ضعف جبران شده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در خانواده توجه والدین به فرزندان اهمیت دارد. باید باور کنند که فرزندانشان می‌توانند. عاطفه سر جای خود قرار دارد اما هیچ وقت غم و غصه خوردن برای فرزند نباید باعث شود که به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های او توجه نکنیم و فکر کنیم که همواره باید ما حمایت کنیم. درصورتی که باید کمک کنیم تا مستقل حرکت کنند.

وی ادامه داد: یک مساله عموم مردم است که باید فرهنگسازی دنبال شود. در جامعه عمومی نیز مدارس نقش مهمی دارند. مدرسه باید بتواند در کنار فرد و خانواده بایستد و به باروری ظرفیت‌های فرد کمک کند. همگان در جامعه باید بدانند که وجود افراد کم توان به هیچ وجه نباید به عنوان موضوعی قلمداد شود که این افراد از فعالیت‌های اجتماعی فاصله داشته باشند. این افراد باید در فعالیت‌های جامعه حضور داشته باشند و این نه فقط برای خودشان خوب است بلکه برای دیگران هم خوب است زیرا دیگران هم نسبت به موفقیت‌های افرادی که دارای نقص هستند، تحریک می‌شوند.

وحیدی با اشاره به نقش دستگاه‌های حکمرانی در قبال افراد دارای معلولیت نیز تصریح کرد: در قبال افراد دارای معلولیت مسئولیت حکومتی داریم که بر عهده دولت است و دولت مصمم است و کارها را وزارتخانه‌های ذیربط دنبال می‌کنند. وظایف دستگاه‌های حکمرانی مشخص است و وظایف مهمی بر عهده آنها است. بخشی هم بر عهده وزارت کشور و سازمان شهرداری‌هاست که باید در بخش مناسب‌سازی اتفاق بیفتد تا این افراد بتوانند راحت‌تر در سطح شهر حضور داشته باشند. پردیس‌های مختلفی پیش‌بینی شده است که در برخی استان‌ها کار شروع شده و امیدواریم توسعه یابد.

وی اضافه کرد: همچنین حضوز مشاوران در حوزه توانبخشی برای همه مسئولان سطوح استانی پیش‌بینی شده است. انجام اقدامات در این بخش ابلاغ شده است و موارد را دنبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار