امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش و جهاد کشاورزی برای کاشت نهال در تمام مدارس کشور؛

صحرایی: درختکاری‌ در تمامی ساحت‌های تربیتی مصداق دارد

دولت سیزدهم‌ دولت کارهای بزرگ است، دولت تعارف و از کنار حادثه‌ها گذشتن نیست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که حدودا ۱۳ سال از عمر سند تحول بنیادین می‌گذرد ‌گفت این سند در ۶ ساحت، تربیت همه‌جانبه را هدفگذاری کرده است و کاشت درخت یک اقدام تحولی است که در تمامی ساحت‌های آن مصداقش وجود دارد.‌

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
صحرایی: درختکاری‌ در تمامی ساحت‌های تربیتی مصداق دارد

رضامراد صحرایی در مراسم افتتاح طرح هر مدرسه یک نهالستان با بیان اینکه باید مدرسه قوی شود تا ایران قوی شود، گفت: فرهنگ قوی، اجتماع قوی، محیط‌زیست قوی و هر چیزی که وجهی از اقتدار باشد، باید بذرش در مدرسه کاشته شود. در هرجایی این چنین برنامه‌ریزی شد شاهد موفقیت‌ بوده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز نیاز جامعه ما اتحاد، انسجام، همدلی، هماهنگی، هم‌سویی، همکاری و در یک کلام باهم بودن است و مدرسه اصلی‌ترین مکان برای باهم بودن است چرا که نمادی از ایران و نقطه تماس تمامی ارکان حاکمیت با مردم است‌.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مدرسه تمامی سلیقه‌ها گرد هم می‌آیند و اولیای مدرسه و پدر و مادر دانش‌آموزان وجهه مشترک‌شان آینده فرزندان‌شان است. باید دانست که ساختن در هر بُعدی زمانی موفق و پایدار خواهد بود که در مدرسه باشد و تمام رفتارهای خوب از سنین پایین بهتر یاد گرفته می‌شود.

صحرایی اضافه کرد: اینکه به مدرسه آمده‌ایم و از مدرسه به دنبال سرسبز کردن ایران هستیم، یک اقدام امیدآفرین است. این موضوع اگر ۲۰ سال پیش شروع شده بود امروز پر از غصه‌ نبودیم که چرا مدرسه ابتدایی غیرحضوری است.

صحرایی با اشاره به اینکه حدودا 12 سال از عمر سند تحول بنیادین می‌گذرد، عنوان کرد: این سند در ۶ ساحت، تربیت همه‌جانبه را هدفگذاری کرده است و کاشت درخت یک اقدام تحولی است که در تمامی ساحت‌های آن مصداقش وجود دارد؛ برای مثال در ساحت دینی یک حسنه است، در ساحت اجتماعی- سیاسی یک اقدام فرهنگی و اجتماعی، در ساحت زیستی و بدنی خدمت به محیط زیست و در راستای اصل ۵۰ قانون اساسی است یا در ساحت فناورانه اقدامی عالمانه است چرا که کودکان می‌دانند از چه علمی استفاده شده تا بهترین ثمر را بدهد.

وی ادامه داد: در این سند ویژگی‌های یک مدرسه مطلوب نظام ترسیم شده و مدرسه نقطه اتکا دولت و ملت در رشد و تعالی کشور معرفی شده است. کار امروز ترجمه این ویژگی مدرسه در سند است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه محیط زیست اگر خوب باشد، پیشرفت در همه ساحت‌ها سریعتر و دقیق‌تر خواهد بود‌، عنوان کرد: این دولت، دولت کارهای بزرگ است، دولت تعارف و از کنار حادثه‌ها گذشتن نیست. می‌دانیم محیط زیست به خطر افتاده و کاشت درخت نشانه همت بلند دولت مردمی است در راستای حفظ آن‌که مدرسه را به عنوان‌ پایگاه پرورش نهال‌ها انتخاب کرده است و اقدام به فرهنگسازی نیز می‌کند.

صحرایی با یادآور شدن این موضوع که اگر کاری به فرهنگ تبدیل شود ماندگار است، گفت: ساختن فرهنگ و نهادینه کردن درختکاری ضامن یک محیط‌زیست باشکوه و پرنشاط برای آینده ایران است. این کار خوب که به همت وزارت جهاد کشاورزی و حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شده نمادی است از این ایده که باهم هیچ غیر ممکنی وجود ندارد و آن را تقدیم می‌کنیم به تمامی شهدای گرانقدر، شهدای دانش‌آموز و معلم که برای حفظ این کشور جان‌فشانی کردند.

‌در این مراسم تفاهم‌نامه مشترک مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی برای کاشت نهال در تمامی مدارس کشور امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار