با حضور وزرای آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی در دبیرستان ماندگار البرز صورت گرفت؛

‌آغاز اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان»

کریمیان:برای خدمت به محیط‌زیست باید به سمت کاشت درخت برویم

تهران (پانا) - آیین افتتاح طرح «هر مدرسه یک نهالستان» صبح امروز در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
‌آغاز اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان»

آیین افتتاح طرح «هر مدرسه یک نهالستان» صبح امروز، ۱۱ آبان ۱۴۰۲ با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر جهاد کشاورزی در محل دبیرستان‌ ماندگار البرز برگزار شد.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این‌ مراسم اظهار کرد: بحث درختکاری یکی از موضوعات بسیار مهم و ارزشمندی است که در آموزه‌های دینی نیز به آن بسیار تاکید شده، همچنین در تمدن کهن ایرانی و اسلامی نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: از دیرباز دیده‌اید، شنیده‌اید و خوانده‌اید که در فرهنگ ایرانی موضوع درختکاری به چه نحوی مورد تایید و تاکید بوده، امروز هم اگر ما می‌خواهیم خدمتی به محیط‌زیست بکنیم باید به سمت کاشت درخت برویم و بهترین جایی که می‌تواند این موضوع را تبدیل به یک فرهنک کند، بستر آموزش و پرورش است، چرا که منجر به نهادینه شدن این فرهنگ با توجه به جمعیت ۱۶ میلیونی آموزش و پرورش خواهد شد.

رئیس هیات امنای دبیرستان‌ ماندگار البرز اضافه کرد: آموزش قشر نوجوان و جوان که آینده‌سازان این کشور هستند، بهترین ظرفیت و بستر برای نهادینه‌کردن بحث درختکاری است، چرا که به یک مدل و الگو برای سایر دستگاه‌ها تبدیل می‌شود. ان‌شالله بتوانیم در این زمینه کارهای عمیق و اثربخشی را در آینده داشته باشیم.

کریمیان در پایان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته اگر به یاد بیاورید در روزهای درختکاری، درختانی غرس می‌شدند که مثمر نبودند، اما مقام معظم رهبری در روز درختکاری درخت‌های مثمر را غرس کردند، حالا که این طرح مشترک قرار است فعالیت خود را آغاز کند، بهتر است به سمت غرس درختان مثمر برویم که هم کاری است دینی و ملی و دانش‌آموزان نیز در آینده می‌توانند از ثمره آن استفاده کنند.

طرح کاشت یک میلیارد درخت طی 4 سال از امروز در سراسر کشور آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار