مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

پایش‌ زیست محیطی ١۵٠٠ واحد صنعتی در یک ماه گذشته

اصفهان (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد بیش از ١۵٠٠ مورد پایش‌های زیست‌محیطی در یک ماه گذشته توسط محیط زیست از صنایعی که احتمال آلودگی دارند انجام‌شده است که منجر شده بیش‌از ۵۰۰ اخطار به آنها داده شود و ١٠ مورد از واحدها نیز پلمپ شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۲۸۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پایش‌ زیست محیطی ١۵٠٠ واحد صنعتی در یک ماه گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با پانا گفت:«شرایط به شکلی است که٧٠ تا ٨٠ درصد روزهای سال وزش باد مؤثری نداریم که خود پالایی در جو انجام شود و بتواند آلاینده‌ها را جابجا کند.»

منصور شیشه فروش افزود: «این شرایط باعث می‌شود در پاییز و زمستان با افت دما، افزایش آلاینده های ناشی از خودروها و صنایع را در شهر داشته باشیم. اقداماتی که در این زمینه صورت‌ گرفته، منطبق با مواد قانونی هوای پاک و آیین‌نامه‌های آن است که نظارت بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها، کنترل حمل و نقل و ترافیک در شهر و رفع گلوگاه های ترافیکی، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو، همچنین تقویت ناوگان اتوبوس‌هایی که آلاینده نیستند و نوسازی شدند و هماهنگی برای کنترل منابع آلاینده است.»

شیشه فروش تصریح کرد: «بیش‌از ١۵٠٠ مورد پایش‌های زیست‌محیطی در یک ماه گذشته توسط محیط زیست از صنایعی که احتمال آلودگی دارند انجام‌شده است که منجر شده بیش‌از ۵۰۰ اخطار به آنها داده شود و ١٠ مورد نیز پلمب داشته ایم. در مواردی که رعایت نکرده‌اند، نظارت بر فعالیت صنایع و کوره های آجرپزی بوده است، تعدادی از کوره های آجرپزی که اطراف هستند و غیرمجاز بودند هم تعطیل شده و هم به مراجع قضایی معرفی شدند. الزامات کنترلی برای حمل‌ونقل های بار مسافر اعمال شد. همچنین برنامه‌هایی در جهت رعایت استانداردها در موتورخانه های ادارات داشتیم. بیشتر از ۱۴ هزار موتورخانه در مجتمع های مسکونی استاندارد شده‌اند ، ادارات مکلف شده اند موتورخانه های خود را استاندارد کنند و نهایتاً روی وظایفی که همه دستگاه‌ها دارند برای محیط‌زیست کار می شود.»

وی بیان کرد: «اگر شرایطی ایجاد شود که شرایط اضطرار آلودگی هوا شد، با وجود همه اقدامات، ما مکلف به این هستیم که دستورالعملی را که کشور اعلام کرده اجرایی کنیم که افراد آسیب پذیر در برابر آلودگی، مواجه‌ با شرایط آلودگی نشوند، از جمله اعمال محدودیت‌های زوج و فرد در تردد خودروها و اعمال محدودیت‌هایی که برای بخش های مختلف اجرایی می شود.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: «سلامت عموم توجه ویژه مدیریت استان را می طلبد و همواره مدیریت استان در پی این است که همه فاکتورهای سلامت اجرایی شود.»

شیشه فروش در پایان تاکید کرد: «طبق دستورالعمل‌ها اگر شرایطی پیش بیاید که بهداشت آن شرایط را مضر بداند، قطعا با هماهنگی آموزش و پرورش اعمال محدودیت و اعلام تعطیلی خواهد شد.»

دانش آموز خبرنگار: ستایش صالح پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار