آموزش دانش آموزان در مقابله با حوادث غیر مترقبه بر میزان توانایی عملی آنها می افزاید

بوشهر (پانا) - معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت برگزاری مانور زلزله در مدارس نوعی آموزش عملی است که توانایی دانش آموزان در مقابله با حوادث غیر مترقبه را افزایش می دهد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش دانش آموزان در مقابله با حوادث غیر مترقبه بر میزان توانایی عملی آنها می افزاید

محمد هادی رستمیان در بیست و پنجمین مانور زلزله در دبیرستان ام الکلثوم بوشهر اظهار کرد : شعار و هدف ما مدارس ایمن و جامعه تاب‌آور است و در این خصوص هم اقدام‌های آموزشی صورت گرفته است.

رستمیان گفت : دانش‌آموزان ما که یک جمعیت بسیار زیادی را در سطح کشور تشکیل می‌دهند، می‌توانند سفیران خوبی باشند تا با دقت و تمرکز بالا و ذهن پویای خویش آموزش را به معنای کامل درک کنند.

رستمیان افزود : برگزاری مانور زلزله در مدارس نوعی آموزش عملی است که توانایی دانش آموزان در مقابله با حوادث غیر مترقبه را افزایش می دهد .

وی اضافه کرد: در استان بوشهر ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی داریم که ۸۰۰ هزار نفر در استان یک میلیون و دویست هزار نفری بوشهر تحت ارتباط متقابل با این پدیده قرار می‌گیرند که باید آگاهی بخشی لازم در سطح جامعه درباره آن صورت گیرد.

خداکرم نوروزی رئیس سازمان دانش آموزی استان بوشهراظهار کرد : بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس همزمان با سراسر کشور 8 آذر در کلیه مدارس استان بوشهر به مرحله اجرا در آمد .

نوروزی گفت : در این مانور که با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور برگزار شد دانش آموزان با فراگیری مهارتها و آموزش های لازم در خصوص امداد و نجات ، پناه گیری صحیح ، حمل مصدوم ، اطفاء حریق ، چادر زنی آمادگی لازم جهت مواجهه با بلایای طبیعی را کسب نمودند .

نوروزی تصریح کرد : مدیریت بحران ، هلال احمر ،آتشنشانی ، فوریت های پزشکی ، بهزیستی ، آب ، برق و گاز در اجرای این مانور مشارکت و همراهی فعال داشته اند .

خبرنگار : عبدالحسین صادقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار