سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر داد:

توسعه فرهنگ و سنجش سواد قرآنی در دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان از تدوین و تصویب طرح توسعه فرهنگ قرآنی و سنجش سواد قرآنی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فرهنگ و سنجش سواد قرآنی در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، سعید غیاثی ندوشن از تدوین و تصویب شیوه‌نامه توسعه فرهنگ قرآنی در دانشگاه فرهنگیان، خبر داد و گفت: هر دانشجو معلم ضمن سطح‌بندی سواد قرآنی دارای شناسنامه قرآنی خواهد شد.

وی با اشاره به شیوه ارزیابی سواد قرآنی دانشجومعلمان، گفت: ارزیابی سواد قرآنی از کلیه شرکت‌کنندگان در دو بخش آزمون کتبی و آزمون شفاهی گرفته شده و ضمن تجمیع امتیازهای دو بخش، ارزیابی نهایی در پرونده دانشجومعلم ثبت می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: بر اساس این طرح هر دانشجو‌معلم باید به حداقل سواد قرآنی - چهار جزء قرآن کریم و حفظ جزء 30، درک معنا و تدبر در پیام‌های قرآنی این پنج جز و فصیح خوانی نماز- مسلط باشد.

وی با بیان اینکه به هر دانشجومعلم که جز 30 را کامل حفظ کند 30 ساعت ضمن خدمت تعلق خواهد گرفت، ادامه داد: این ساعات در زمان پایان تحصیل و انتقال به آموزش و پرورش در رتبه‌بندی ایشان موثر خواهد بود.

غیاثی ندوشن، با تاکید بر ضرورت رسیدن به جامعه آرمانی قرآنی و ارتباط مطلوب با قرآن در بین اقشار مختلف بویژه قشر دانشجو معلمان به عنوان تربیت‌کنندگان نسل آینده کشور، افزود: نظام‌سازی قرآنی از طریق آموزش همسان و همگانی دانشجومعلمان، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان جهت تربیت قرآنی معلمان، دبیران و مدیران آینده، آشنایی دانشجومعلمان با معارف غنی قرآن کریم و زمینه‌سازی توجه به مفاهیم و تفاسیر قرآنی و اهتمام جدی برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای آموزش قرائت(روخوانی و روانخوانی) و حفظ قرآن کریم در دانشگاه فرهنگیان از اهداف این طرح است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، توسعه فرهنگ قرآنی را از اولویت‌های دانشگاه عنوان و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان نسبت به قرائت صحیح، حفظ، فهم و تدبر در قرآن کریم در میان اقشار تاثیرگذار دانشگاه از جمله مدیران، کارکنان، بویژه دانشجومعلمان اهتمام دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار