دبیر ستاد توزیع شیر رایگان مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش‌ خبر داد:

پوشش ۸میلیون و ۴۴هزار دانش‌آموز در طرح توزیع شیر رایگان

۴۰۰ میلیون پاکت شیر توزیع خواهد شد‌/ راه‌اندازی بخش ثبت آمار و گزارشات طرح توزیع شیر رایگان مدارس در سامانه مای‌مدیو وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) - دبیر ستاد توزیع شیر رایگان مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش، در اولین جلسه هماهنگی ویژه مسئولین توزیع شیر رایگان مدارس دولتی مناطق شهرستان‌های استان‌ تهران، طرح توزیع شیر رایگان در مقطع ابتدایی مدارس دولتی را مصداق عدالت آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۷۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پوشش ۸میلیون و ۴۴هزار دانش‌آموز در طرح توزیع شیر رایگان

در اولین جلسه ویژه مسئولین توزیع شیر رایگان مدارس دولتی مناطق تابعه که به صورت حضوری در سالن جلسات شماره دو ساختمان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، معاون مدیرکل و دبیر ستاد توزیع شیر رایگان شهرستان‌های تهران، دبیر ستاد توزیع شیر رایگان مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش و مدیران مدارس مناطق ۲۱‌گانه استان تهران نیز حضور یافتند.

در ابتدای جلسه طرح توزیع شیر رایگان در دوره ابتدایی مدارس دولتی شهرستان‌های استان تهران، حسین اسدالهی، دبیر ستاد توزیع شیر رایگان مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش طرح توزیع شیر رایگان در کشور را مصداق عدالت اجتماعی دانست و از پوشش ۸میلیون و ۴۴هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مدارس دولتی در این طرح خبر داد و اظهار کرد: در این طرح ۴۰۰ میلیون پاکت شیر توزیع خواهد شد که از اعتبار ۴هزار میلیارد تومانی برخوردار است؛ شفاف‌سازی روند توزیع شیر رایگان در مدارس از شاخص‌های مهم مدنظر آموزش و پرورش است که می‌بایست گزارشات و آمار دقیق دانش‌آموزان هدف در سامانه خدمات دولت الکترونیک بطور دقیق ثبت و بررسی شود.

اسداللهی، پاسخگویی و ارسال اطلاعات سریع در این سامانه را جزو محاسن آن برشمرد و هدف از راه‌اندازی این سامانه را این‌گونه تشریح کرد: عصر امروز با فناوری و هوش مصنوعی تنیده شده است لذا تصمیم بر آن شد که با ایجاد سامانه‌ای با زیرساخت‌های مطلوب به شفاف‌سازی بیشتر در امر توزیع شیر یاری رسانیم؛ با توجه به اینکه سامانه در آغاز فعالیت‌های جدی خود قرار دارد، برخورد با چالش‌های احتمالی دور از ذهن نیست اما حوزه‌های فناوری سازمانی در تلاش هستند تا از بروز این چالش‌ها جلوگیری و ملزومات بهبود آن را فراهم کنند.

در ادامه، مهدی نیک‌فر معاون مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن تاکید بر چالشهای موجود در کارهای بین بخشی و هماهنگی‌های دشوار در امور بین سازمانی، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم طرح توزیع شیر رایگان در شهرستان‌های استان تهران از آبان‌ماه آغاز و اجرایی شود که به دلیل انعقاد دیرهنگام قرارداد با شرکت‌های فراورده‌های لبنی، به تعویق افتاد؛ تلاش‌ها و پیگیری‌های ستاد توزیع شیر شهرستان‌های تهران بر فردی پوشیده نیست و این ستاد بی‌وقفه با روحیه جهادی با بخش‌های متخلفی از جمله وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و ... در ارتباط بودند تا اجرای این طرح را سرعت بخشند.

نیک‌فر یکی از اهداف این ابر‌پروژه را نشاندن لبخند رضایت بر چهره دانش‌آموزان مناطق محروم استان تهران دانست که سختی‌های مسیر اجرای طرح را به شیرینی تبدیل می‌کند و در ادامه افزود: بخش عملی توزیع شیر رایگان با یاری مدیران ادارات آموزش و پرورش مناطق انجام خواهد شد؛ نیروهایی که سابقه اجرایی در توزیع شیر را در سالیان گذشته داشتند، بازوی قوی در بخش عملی این طرح به شمار می‌آیند.

معاون مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، به تشریح بخش مالی و مستندسازی طرح توزیع شیر پرداخت و گفت: دغدغه بخش مالی با تخصیص اعتبار لازم و کافی از میان برداشته شده است. شهرستان‌های استان تهران در شرف انعقاد قرارداد متمرکزی در استان با شرکت فراورده‌های لبنی کاله هستند که شیرها با استاندارد معیار وزارت بهداشت و درمان، توزیع شود همچنین بخش مستندسازی و اداری می‌بایست بصورت منظم و هدفمند از جانب مدیران مدارس و مناطق پیگیری شود.

وی از راه‌اندازی بخشی در سامانه مای‌مدیو یا سامانه خدمات دولت الکترونیک با محوریت ارائه و ارسال گزارشات طرح توزیع شیر رایگان در مناطق خبر داد و به بیان جزئیات این سامانه پرداخت و افزود: همه مناطق موظف هستند گزارشات لازم درباره این طرح، اعم از تحویل و توزیع بسته‌های شیر، تعداد دانش‌آموزان، معلمان، کارکنان و مدارس را بطور دقیق در سامانه ثبت نمایند.

این مقام مسئول، مسئولیت نظارت مستقیم بر کیفیت توزیع شیر از ابتدا تا رسیدن پاکت‌های شیر به دانش‌آموزان را بر عهده مدیر مناطق دانست و تصریح کرد: مرحله اجرا و توزیع شیر نیز بر عهده مراقبان سلامت، معاون پرورشی، مدیران و خدمتگذاران مدارس خواهد بود؛ بسته‌های شیر در زمان مشخصی در دفتر مدیر مدرسه تحویل داده می‌شود.

وی ضمن تاکید مکرر بر عدم توزیع شیر بصورت تجمیعی در مدارس، افزود: شیر باید در وعده صبحانه و دو نوبت در هفته توزیع شود؛ بهره‌گیری از پیوست‌های فرهنگی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ‌ شیر و صبحانه سالم در مدارس نیز امری ضروری و شایان تقدیر است.

نیک‌فر از سه دسته دانش‌آموز در طرح توزیع شیر رایگان در دوره ابتدایی مدارس دولتی نام‌برد و در پایان خطاب به مدیران حاضر در جلسه اذعان کرد: دسته‌اول، دانش‌آموزان ترک‌تحصیلی هستند که باید از آمار مدرسه حذف شود؛ دسته دوم نیز دانش‌آموزان غایب هستند که می‌بایست سهمیه شیر آنان نگهداری و تحویل داده شود اگر دانش‌آموز از غیبت‌های مستمر برخوردار باشد، سهمیه شیر وی نباید بصورت هفتگی در مدرسه باقی بماند تا فاسد شود؛ ثبت دقیق آمار دانش‌آموزان مدارس مناطق در سامانه مای مدیو و ارسال فرم‌های گزارشات، امری حائز اهمیت است لذا بر جمع‌آوری این آمار اهتمام ورزید.

در پایان مهدی پیروزان، دبیر ستاد توزیع شیر رایگان در شهرستان‌های استان تهران، ضمن تشریح سازوکار سامانه خدمات دولت الکترونیک بصورت ویدیو برای حاضرین جلسه از توزیع حدود ۴۵میلیون پاکت شیر در سطح شهرستان‌های تهران خبر داد و گفت: مدارس ابتدایی با عناوین شاهد، هیئت‌امنایی، استثنایی، جامعه هدف ما در توزیع شیر محسوب می‌شوند، مدارس دولتی دوره ابتدایی که دارای پیش‌دبستانی‌ هستند نیز شامل این طرح خواهند بود.

خبرنگار: راضیه‌ یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار