معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش اردبیل:

تربیت دانش‌آموزانی در تراز ارزش‌های انقلاب یکی از اولویت‌های مهم استانی است

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل گفت تربیت دانش‌آموزانی در تراز ارزش‌های انقلاب به عنوان یک اولویت فراگیر در مجموعه تعلیم و تربیت این استان قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش‌آموزانی در تراز ارزش‌های انقلاب یکی از اولویت‌های مهم استانی است

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در جمع منتخبین و مدرسین استانی درس تفکر و سبک زندگی و برگزیدگان جشنواره تجارب برتر تربیتی و مشاوره ای در محل مرکز رفاهی فرهنگیان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین اولویت در مجموعه تعلیم و تربیت این استان، اجرای طرح های اثربخش فرهنگی تربیتی در راستای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و بر این اساس آموزش و پرورش استان با استفاده از ظرفیت مربیان توانمند تربیتی برنامه های گسترده ای در حوزه تربیتی در دستور کار خود قرار داده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به امر هویت بخشی، تقویت ایمان و باورهای دینی، امید آفرینی، ایجاد نشاط و خردورزی و خودمراقبتی در دانش آموزان، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان انقلاب مهمترین هدف خود را تحت تاثیر قرار دادن ذهن نوجوان و جوانان ما قرار داده اند. بر این اساس آموزش و پرورش و در راس آنها مدارس به عنوان طلایه داران عرصه جهاد فرهنگی در کشور نقش مهمی در مصون سازی دانش آموزان در برابر هجمه های فرهنگی دانش آموزان ایفا می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ادامه داد: تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش های انقلاب و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک اولویت فراگیر و راهبری در مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد و البته نقش اصلی در محقق شدن این مهم را مربیان پرورشی و تربیتی ایفا می کنند و بر این اساس معاونت پرورشی و فرهنگی استان از همه ظرفیت های خود برای توانمندسازی و تقویت این حوزه استفاده می کند.

اکبر منتظرعلیه، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز استفاده از تجربیات ملی و جهانی را در کنترل و کاهش آسیب ها و هدایت و راهبری برنامه های تربیتی حایز اهمیت خواند و از مربیان و مشاوران مدرسه خواست که تجربیات اثربخش خود را در حوزه پیشگیری های نوین از اعتیاد در نوجوانان و جوانان در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز قرار دهند.

وی با ارائه گزارشی از روند شیوع و نیز مبارزه با مواد مخدر در جامعه، قشر نوجوان و جوان را به دلیل ویژگی های رشدی و اجتماعی از گروه های هدف اصلی در امر مبارزه با مواد مخدر توصیف و استفاده از ظرفیت های مشترک آموزش و پرورش و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را در این راستا مورد تاکید قرار داد.

حجت‌الاسلام کمال موسوی، رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان نیز با اشاره به نقش تحکیم بنیان خانواده در کنار سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تقویت ارزش های اخلاقی و آرامش روانی جامعه، از دبیران تفکر و سبک زندگی خواست که نهایت اهتمام خود را در این راستا بکار گیرند.

گفتنی است دراین مراسم از ۲۴ نفربرگزیده استانی یازدهمین دوره تجارب برترتربیتی ، مشاوره ای ومراقبت در برابر آسیب های اجتماعی استان، ۱۰ نفر از سرگروه های کیفیت بخشی فعالیت های تربیتی مدارس و ۱۲ نفر از برگزیدگان جشنواره های الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی با اهدای لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار