در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

خلق آثار دختران دانش آموز در «ماراتن نویسندگی»

رویداد ادبی «تهران به روایت دختران» در سال آینده تکرار می‌شود

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده شهرداری تهران می‌گوید سومین دوره رویداد ادبی تهران به روایت دختران با نگاهی متفاوت در سال آینده برگزار و دانش آموزان به دو شیوه آنلاین و حضوری در «ماراتن نویسندگی» به خلق آثار خود در سبک‌های فانتزی، معمایی و رئال می پردازند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
خلق آثار دختران دانش آموز در «ماراتن نویسندگی»

نرجس ابوالقاسمی، معاون امور زنان و خانواده شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری رویداد ادبی «تهران به روایت دختران» گفت:« دوره سوم این رویداد ادبی سال آینده کلید خواهد خورد و امیدواریم شاهد همنشینی روایت‌گران و تصویرگران در کنار یکدیگر باشیم. به گونه‌ای که نویسندگان و تصویرگران بتوانند در همنشینی با یکدیگر سبب خلق آثار تازه‌تری با الگوهایی از نوع دیگر همچون آثار کمیک‌استریپ شوند.»

وی تصریح کرد: در دومین دوره رویداد ادبی «تهران به روایت دختران» که بورسیه دختران نویسنده به شمار می‌آمد، آموزش‌ها از مرحله مقدماتی فراتر رفت و به صورت تخصصی‌تر شکل گرفت. یعنی امسال با بهره‌گیری از اساتید به‌نامی چون محمدرضا شمس، مصطفی خرامان و خسرو باباخانی ما تلاش کرده‌ایم به آموزش سبک‌های فانتزی، معمایی و رئال به کودکان و نوجوانان بپردازیم.».

ابوالقاسمی با اشاره به دور اول این رویداد ادبی گفت: در اولین دور این رویداد ادبی که سال گذشته رقم خورد ۲۰۰ دانش‌آموز به دو شیوه آنلاین و حضوری در کارگاه‌های مختلف مورد آموزش قرار گرفته‌اند و در پایان یک اثر خلق کردند. امسال قریب به 350 دختر کودک و نوجوان با برخورداری از دوره‌های آموزشی تخصصی در کنار استادان متخصص در سه سبک فانتزی، رئال معمایی و پلیسی مورد آموزش قرار گرفته‌اند و در پایان با حضور در «ماراتن نویسندگی» هر کدام به خلق آثاری دست زده‌اند که بناست این آثار در کتابی منتشر شود.»

ماراتن نویسندگی باشگاه دختران نویسنده با شعار «من می‌نویسم، پس هستم» پایان‌بخش رویداد ادبی «تهران به روایت دختران» بود که پس از چهار روز آموزش فشرده برگزار شد.

دومین رویداد ادبی «تهران به روایت دختران (بورسیه نویسندگان نوجوان)» با حضور خسرو باباخانی، مصطفی خرامان و محمدرضا شمس، در قامت نویسندگان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و اطلاعاتی در باره نحوه نگارش داستان‌های فانتزی، سبک وحشت و پلیسی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده خسرو باباخانی با موضوع داستان‌های وحشت، محمدرضا شمس با موضوع داستان‌های فانتزی و مصطفی خرامان با موضوع داستان‌های پلیسی اطلاعاتی را در اختیار قریب به 130 نفر از دختران علاقه‌مند به نویسندگی قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار