درخشش دانش‌آموزان همدانی در جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی

همدان (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از کسب 12 رتبه کشوری در جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی، توسط دانش آموزان این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان همدانی در جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی

پرویز ابراهیمی گفت: در سال گذشته حدود 12 هزار نفر از دانش آموزان استان ما در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد، حدود سه هزار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: از 3 هزار نفری که به مرحله استانی راه پیدا کرده بودند، 210 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت 12 نفر موفق به کسب رتبه شدند.

وی عنوان کرد: امروز در این مراسم (مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی) از راه یافتگان به مرحله کشوری این جشنواره با تقدیم هدیه، تقدیر به عمل می‌آید.

ابراهیمی گفت: امروزه نیاز به ایجاد توانایی خردورزی در بین دانش آموزان احساس می‌شود و آموزش و پرورش یکی از اهداف خود را تقویت توان خردورزی در دانش آموزان قرار داده است.

وی افزود: بدیهی است که این توانایی کسب یا تقویت نمی‌شود مگر با مطالعه و ارتباط با کتاب؛ به همین دلیل آموزش و پرورش سیاست خود را طوری قرار داده تا تمامی جشنواره‌ها (بالاخص این جشنواره) بر پایه کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی و برگزار شوند.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش همدان در انتها عنوان کرد: اهداف تمام جشنواره‌ها و برنامه‌های این چنینی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و متعاقبا تقویت توانایی خردورزی در دانش آموزان است و رتبه‌های کسب شده به خوبی گویای اثر مثبت این برنامه ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار